میخائیل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن انتقاد از غصب زمین‌های فلسطینی‌ها برای شهرک‌سازی صهیونیست‌ها تاکید کرد که با اقدامات تسکینی و مشوق‌های مادی نمی‌توان مساله فلطسین را حل و فصل کرد.

روسیه: حل مساله فلسطین از طریق مشوق‌های مادی غیرممکن است

به گزارش قدس انلاین به نقل از تاس، بوگدانوف شنبه در نشست صلح قاهره درباره حل مناقشه اسرائیل و فلسطین اظهار کرد: طرفین باید چرخه خشونت را شکسته و از اقدامات یکجانبه مانند غصب زمین‌های فلسطینی‌ها برای شهرک سازی و تضعیف وضعیت اماکن مقدس قدس خودداری کنند.

بوگدانوف در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: دیپلماسی روسیه تلاش‌های فشرده‌ای را برای تنش‌زدایی از این مناقشه انجام داده است. ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در این باره با سران کشورهای عربی، ایران و [رژیم] اسرائیل گفت‌وگوی تلفنی انجام داده است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز پیام‌های فوری برای همتایان خود در منطقه ارسال کرده است.

دمیتری مدودف معاون شورای امنیت روسیه روز پنجشنبه با بیان اینکه «هر روز عواقب هولناک این درگیری و تلفات و خسارات بی‌شمار آن گزارش می‌شود»، اظهار داشت: جنگ میان اسرائیل و فلسطین می‌تواند به جنگی در سراسر منطقه یا حتی جهانی تبدیل شود.

وزارت بهداشت فلسطین شنبه اعلام کرد که آمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به چهار هزار و ۳۸۵ نفر افزایش یافت که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند. براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.