در سالیان اخیر به واسطه ظلمی که همواره به مردم غره روا داشته شده است، هنرمندان مختلف در قالب آثار موسیقی و یا هنرهای تجسمی دست به خلق آثاری زده‌اند که این‌گونه حمایت خود از این مردم را نشان دهند و به اقدامات غیرانسانی علیه آنها اعتراض کنند.

بشنوید/ ۴ قطعه موسیقی برای مردم فلسطین

در ادامه این گزارش به پنج اثر موسیقی فارسی زبان در حمایت از فلسطین نگاهی خواهیم داشت:

محسن چاوشی و یک روایت غمگین از «فلسطین»

محسن چاوشی خواننده‌ای است در کنار خلق آثار مذهبی، در بزنگاه‌های تاریخی نیز آثار مختلفی خلق کرده است و حمایت خود را از ستم‌دیدگان نشان داده است. یکی از این آثار آهنگ «فلسطین» است که در حمایت از مردم غزه ساخته شده است.

قطعه موسیقی سه زبانه «خانه اجدادی»

قطعه موسیقی سه زبانه «خانه اجدادی» با سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی اجرا شده است. آهنگسازی این قطعه موسیقی به عهده امیرحسین سمیعی و تنظیم آهنگ به عهده علی مهربانی بوده است.

خوانندگان این اثر سید محسن حسینی (فارسی)، عبدالرضا هدایتی (عربی) و  وهاب ابراهیمی (انگلیسی) هستند که اشعاری از رضا یزدانی، مرتضی حیدری آل کثیر و وهاب ابراهیمی را اجرا کرده‌اند.

این قطعه توسط مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مشارکت اتحادیه بین‌المللی سازمان‌های غیردولتی حامی حقوق فلسطین تهیه شده است.

روایت فرهاد برنجان از طوفان‌الاقصی

قطعه موسیقی «طوفان‌الاقصی» با صدای فریدون بیگدلی و آهنگسازی فرهاد برنجان ساخته شده است. قطعه‌ای حماسی که علیرضا قزوه شعر آن را سروده و درونمایه‌ای درباره فتح و پیروزی دارد.

امیرحسین سمیعی و «خونه»

قطعه موسیقی «خونه» با صدای امیرحسین سمیعی، ترانه و ملودی میلاد عرفان‌پور و تنظیم مجتبی ابوالقاسم‌پور ساخته شده است. این قطعه را حوزه هنری در سال ۱۳۹۹ به مناسبت روزجهانی قدس منتشر کرد. در این اثر قریب‌الوقوع بودن بازگشت به قدس که خانه اصلی فلسطینی‌هاست، مورد تاکید قرار گرفته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.