مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندارن - نوشهر از وقوع یک مورد آتش سوزی در ارتفاعات جنگلی بخش مرزن آباد چالوس خبر داد.

بخشی از جنگل های مرزن آباد چالوس آتش گرفت

به گزارش قد سانلاین به نقل از ایرنا مهرداد خزایی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این آتش سوزی حوالی عصر امروز ساعت ۱۵ در منطقه صخره ای "سرچشمه ساتره " این منطقه حادث شد و نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی، بسیج و سپاه به محض وقوع این حادثه به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی توضیح داد : دست کم ۵۰ نفر برای مهار این آتش سوزی با انتقال امکانات و تجهیزات از طریق اسب و قاطر این مسیر سخت گذر را طی کردند تا به محل وقوع آتش سوزی رسیدند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر تصریح کرد : این نیروها همچنان مشغول مهار آتش سوزی هستند و طبق گزارش ها این |آتش سوزی از نوع سطحی بوده که در کنار آن درختان سرپاخشک هم دچار این آتش سوزی شدند.

خزایی اظهار داشت : به احتمال زیاد علت این آتش سوزی انسانی بوده چرا که این مسیر بیشتر گذرگاه شکارچیان بوده است.

مازندران دارای ۲ حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یکی در ساری مرکز این استان و دیگری نیز در نوشهر غرب مازندران است.
حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ـ نوشهر با وسعتی بیش از ۶۶۰ هزار هکتار جنگل، مرتع و سواحل معادل ۲۸ درصد از مساحت مازندران را در بر دارد. شهرستان های نور، نوشهر، چالوس، عباس آباد، تنکابن، رامسر و کلاردشت از نظر حوزه منابع طبیعی زیر پوشش حوزه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران - نوشهر هستند.

حوزه منابع طبیعی شهرستان چالوس با ۱۶۱ هزار هکتار مساحت دارای ۷۹ هزار هکتار جنگل و ۵۳ هزار هکتار مرتع است و مجموع مساحت آبادی ها و مستثنیات آن نیز در حدود ۲۹ هزار هکتار برآورد می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.