مجموعه کتاب شش جلدی «بامزه ها» نوشته سید محمد مهاجرانی توسط انتشارات جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.

کتاب شش جلدی «بامزه‌ها» برای بچه‌ها منتشر شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از مهر مجموعه کتاب شش جلدی «بامزه ها» نوشته سید محمد مهاجرانی به تازگی با تصویرگری سیده رضوان مدنی، لیلی حیدری و رقیه طاهری توسط انتشارات جمکران منتشر و روانه بازار نشر شده است. این مجموعه برای مخاطبان گروه سنی ب و ج است.

کتاب های «بامزه ها» با محوریت خداشناسی و تاکید بر موضوعاتی چون همدلی، مهربانی، دلسوزی و اعتماد به نفس و نکوهش کارهای نادرستی چون تقلید کورکانه، قضاوت در نگاه اول و خودکم بینی نوشته شده اند.

این مجموعه در ستایشِ «آن صورتگرِ ماهر که بی تقلیدِ غیر، این‌همه صورت برد بر صفحه هستی به کار»، نوشته شده و کودکان را به فکر فرو می‌برد و موجب می‌شود به شکل غیرمستقیم به حکمت خداوند در آفرینش، پی ببرند.

در مقدمه این کتاب می‌خوانیم:

«این مجموعه، مجموعه داستانی باشخصیت حیوانات است که در هر داستان ماجرای بامزه ای رخ می‌دهد.ماجرایی که ناشی از بی خبری شخصیت‌های داستان از «قابلیت‌های خویش» یا بی خبری از «یکی از پدیده‌های جهان آفرینش» است و در فراز و نشیب داستانی، کم کم آن پدیده و اهمیتش آشکار می شود…»

یکی از موضوعات مهم روانشناسی که در این مجموعه به شکل‌های مختلفی به آن اشاره شده؛ دوست داشتنِ خود می‌باشد!

دوست داشتن خود به معنی داشتن عزت نفس خوب است و به این معنی نیست که فرد مغرور یا خودمحور باشد. این بدان معناست که کودک، ارزش و اهمیت خود را بداند، مسئولیت کارهای خود را به عهده بگیرد و برای دیگران احترام قائل شود. آموزش دوست داشتن خود به کودکان کمک می‌کند که:

خوشحال باشند؛

به راحتی دوست پیدا کنند؛

از فعالیت‌های اجتماعی لذت ببرند؛

بتوانند هم به تنهایی و هم با کودکان دیگر بازی کنند؛

خلاق باشند و ایده‌های خاص خود را داشته باشند و

به راحتی با دیگران صحبت کنند.

مجموعه «بامزه‌ها» با ۶ جلد و مجموع قیمت ۲۲۸ هزار تومان عرضه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.