مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف تقویت نظارت و اعمال حاکمیت دریایی در منطقه عسلویه یک فروند شناور کنترل و بازرسی با ۲ هزار و ۲۰۰ میلیون یورو اعتبار به ناوگان دریایی بنادر این استان افزوده شد.

الحاق یک فروند شناور کنترل و بازرسی به ناوگان دریایی  بوشهر

به گزارش قدس آنلاین، محمد شکیبی‌نسب  اظهار کرد: شناور پایش ۲ به عنوان شناور کنترل و بازرسی از کشتی های نفتی نتیجه توان و تخصص مهندسان داخلی است که با اعتماد سازمان بنادر و دریانوردی به ظرفیت تولید داخل محقق شده است.

وی بیان کرد: شناور پایش ۲ با قدرت موتور ۱۸۰۰ اسب بخار، طول ۱۸ متر، حداکثر سرعت آن ۲۵ گره دریایی ساخته شده که ظرفیت گنجایش ۱۱ نفر از شرایط موردنیاز برای ۲ روز ماندگاری در دریا برخوردار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: این شناور به منظور نظارت و اعمال حاکمیت بر آبهای منطقه عسلویه به تجهیزات دریایی مدیریت بنادر و دریانوردی عسلویه ملحق شده است.

وی ادامه داد: نظــارت بــر وضــعیت فنــی و ایمنــی کــشتی‌های مستقر در لنگرگاه، بنادر منطقه و شناســایی شناورهای غیراستاندارد و همچنین بازرسی از سکوهای ثابت و متحرک منطقه از دیگر کارکردهای تعریف شده برای شناور پایش ۲ است.

شکیبی نسب ادامه داد: با فعالیت این شناور نظارت بر عملیات کشتی به کشتی، پایش منطقه بمنظور کشف تخلف‌های احتمالی در زمینه آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت شناورهای متردد به منطقه عسلویه نیز تشدید می ‎شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.