فاطمه بیگم، بانوی مسلمان مقیم امریکا یک مجموعه کم نظیر از تمبرهای پستی کشور افغانستان را به گنجینه تمبر، اسکناس و سکه آستان قدس رضوی اهدا کرد.

مجموعه‌ای کم نظیر از تمبرهای کشور افغانستان به موزه رضوی اهدا شد

به گزارش آستان نیوز، محمد حسین یزدی‌نژاد، مسئول گنجینه سکه و تمبر موزه مرکزی آستان قدس رضوی با بیان این خبر گفت: این مجموعه ارزشمند که بیش از یکهزار و پانصد قطعه را شامل می‌شود، نیمی از تاریخ پست افغانستان را معرفی می‌کند که در بین سال‌های 1951 م. الی 2007 م.  چاپ و منتشر شده است.
وی افزود: در این مجموعه اهدایی تمبرهای مجسمه بودا در بامیان (قبل از تخریب)، پرندگان بومی افغانستان، تاسیس شرکت هواپیمایی افغانستان-آریانا، هنر دوره غزنوی، گردشگری و آثار باستانی در افغانستان، حفاظت از حیات وحش افغانستان، روز جهانی ریشه کنی بیماری سل، ورزش بزکشی در کنار دیگر موضوعات تاریخی و اجتماعی به چشم می‌خورد. 
یزدی نژاد، ارزش این مجموعه را بیش از 6 میلیارد ریال برآورد کرد و گفت: تمبرهای اهدایی پس از ثبت و مستندنگاری برای بازدید علاقه‌مندان و پژوهشگران تاریخ پست افغانستان در گنجینه رضوی به نمایش گذاشته خواهد شد.
شایان ذکر است، موزه های آستان قدس رضوی به عنوان یکی از موزه‌های برتر در عرصه بین‌الملل که سالانه ده‌ها هزار نفر از آن بازدید دارند، در گنجینه تمبر و سکه خود تمبرهای بیش از 350 کشور و مستعمرات جهان را گرد آوری کرده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.