مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک متخلف و غیرمجاز در استان پلمب شدند.

بیش از هزار فقره مشاور املاک غیرمجاز و متخلف در خراسان رضوی پلمب شدند

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی، وحید داعی در حاشیه گشت مشترک کنترل و بازرسی از مشاورین املاک در راستای ساماندهی مشاوران املاک شهر مشهد که با حضور اعضای ویژه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای طرح ساماندهی وزارت راه و شهرسازی تاکنون از ۸۰۶۷  فقره مشاور املاک در سطح استان بازدید شده که در این میان تعداد ۲۴۳۲ فقره دارای تخلفاتی مانند، فاقد پروانه و مجوز صنفی و دیگر تخلفات صنفی بودند. از این میان ۱۰۸۶ فقره مشاور املاک تاکنون پلمب و تعطیل شده‌اند.

وی افزود: کنترل مستمر مشاوران املاک و نظارت بر بازار مسکن از ابزاری است که می‌توان قیمت‌ها را متناسب با میزان عرضه و تقاضا ساماندهی کرد.

مدیر کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با اشاره به اهمیت شناسایی خانه‌های خالی بیان کرد: ساماندهی مشاوران املاک و شناسایی خانه‌های خالی از موارد مهمی است که ریاست جمهور و شخص وزیر راه و شهرسازی پیگیر آن هستند، ما نیز در اداره کل راه و شهرسازی استان با همکاری و تعامل سایر دستگاه‌های مسئول بر اجرای این موارد اهتمام داریم.

وی در پایان به صورت ویژه از حمایت‌های فرمانداران سطح استان، نمایندگان اداره صمت، اتحادیه املاک، پلیس اماکن و تعزیرات در برگزاری گشت‌های ساماندهی مشاوران املاک تقدیر کرد.

در ادامه محمد حسن قانع، دبیر کارگروه تنظیم بازار املاک نیز اظهار کرد: گشت مشترک ساماندهی املاک روزهای دوشنبه هر هفته با حضور اعضای ویژه گشت مشترک در سطح شهر مشهد انجام می‌شود.

وی ضمن توصیه رعایت انصاف به کلیه مشاورین، داشتن مجوز صنفی، سامانه اجاره بهای واحد مسکونی و نصب نرخنامه در دید عموم مردم را از موارد الزامی در بررسی گشت‌ها اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.