مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس از پیشرفت ۹۵ درصدی احداث سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی ضیائی پترولیوم در منطقه ویژه اقتصادی سرخس خبر داد و گفت: احداث این سایت از فروردین سال ۱۴۰۱ آغاز شده است و همزمان با دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیشرفت ۹۵ درصدی احداث سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی در منطقه ویژه اقتصادی سرخس

به گزارش قدس خراسان، محمدرضا کلائی اظهار کرد: تمام اقدامات زیرساختی پروژه انجام شده است و هم اکنون در حال طی مراحل صدور پایان کار برای بهره‌برداری از این پروژه بزرگ هستیم.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس درباره جزئیات این سایت خاطرنشان کرد: با توجه به تایید مصوبه مجلس در شورای نگهبان برای تبدیل منطقه ویژه اقتصادی به منطقه آزاد تجاری و این‌که سرخس یکی از شاه راه‌های اصلی ورودی کشورهای CIS به هند و اروپا به شمار می‌رود، مقوله تخلیه و بارگیری مواد نفتی و گازی اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر با توجه تحریم شدن روسیه، کالاهای نفتی و گازی این کشور از طریق این منطقه به کشورهایی همچون پاکستان و افغانستان ترانزیت می‌شود که همین امر لزوم ایجاد سایت لجستیکی برای فرآورده‌های سوختی را دو چندان کرده است.

کلائی درباره مزیت‌های ایجاد این سایت در منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: با بهره‌برداری از سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی، امکان تخلیه، بارگیری و ذخیره‌سازی محموله‌های نفتی و گازی و همچنین بارگیری و انبارداری کالاهای خشک در منطقه فراهم خواهد شد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس ادامه داد: یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های این طرح، همجواری با خطوط عریض آسیای میانه است که باعث می‌شود عملیات ترانشیمنت از واگن به مخزن و بالعکس و نیز کامیون به مخزن و بالعکس در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

وی با اشاره به تعامل سازنده منطقه ویژه اقتصادی با سرمایه‌گذاران گفت: با توجه به همکاری بسیار خوب منطقه با سرمایه‌گذاران و صدور تمامی مجوزها توسط آن، روان‌سازی برای ساخت و ساز و صدور مجوزها محقق شده است.

کلائی ادامه داد: با توجه به دید بلند مدت و حمایت‌های منطقه ویژه اقتصادی سرخس از سرمایه‌گذاران و طرح‌های اقتصادی، این سایت از تمام ظرفیت خود برای ارائه خدمات استفاده می‌کند.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سرخس با اشاره به اجرای پروژه احداث سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی در منطقه ویژه اقتصادی پروژه با تکیه بر توان داخلی گفت: در تمام مراحل مربوط به این طرح، از طراحی و اجرا تا بهره‌برداری، از ظرفیت متخصصان داخلی بهره گرفته شده است.

وی درباره اشتغالزایی حاصل از این پروژه اظهار کرد: با بهره‌برداری از سایت لجستیکی فرآورده‌های سوختی در منطقه، با توجه تنوع فعالیت‌ها برای حدود ۲۱ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد و همچنین زمینه اشتغال غیر مستقیم برای ۵۰ نفر فراهم می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.