مقاماتی به شرط ناشاس ماندن به خبرگزاری رویترز گفته‌اند: ارتش ایالات متحده در حال انجام اقدامات جدیدی از جمله افزایش نظارت بر خاورمیانه برای محافظت از نیروهای خود در این منطقه با افزایش نگرانی‌ها در مورد حملات حماس است.

رویترز از رویکرد جدید آمریکا در خاورمیانه پرده برداشت

به گزارش قدس آنلاین  از خبرگزاری رویترز، این مقامات که نام‌شان عنوان نشده است، گفته‌اند: این اقدامات شامل افزایش گشت‌زنی‌های نظامی ایالات متحده، محدود کردن دسترسی به تأسیسات بنیادی و جمع آوری اطلاعات از طریق هواپیماهای بدون سرنشین و سایر عملیات‌های نظارتی است.

به گفته این مقامات، ارتش ایالات متحده دیدبانی از برج‌های نگهبانی در تأسیسات نظامی این کشور و میزان امنیت در نقاط دسترسی پایگاه را تشدید می‌کند و عملیات‌ها برای مقابله با پهپادها و موشک‌های احتمالی را نیز افزایش می‌دهد.

ژنرال مایکل کوریلا رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا موسوم به (سنتکام) در بیانیه‌ای به رویترز گفت: «با افزایش تعداد حملات و تلاش‌ها برای حمله به مکان‌های نظامی ایالات متحده، بازبینی مستمر اقدامات حفاظتی ارتش ما، حیاتی است».

در این گزارش آمده است: تشدید تنش‌ها، نیروهای نظامی آمریکایی را در حالت آماده باش مداوم قرار داده است و احتمال تخلیه خانواده‌های نظامی آمریکایی نیز وجود دارد.

مقامات ارشد دولت جو بایدن رئیس جمهوری ایالات متحده از جمله لوید آستین وزیر دفاع این کشور در مورد خطر تشدید حملات در خاورمیانه به نیروهای آمریکایی در این منطقه هشدار داده‌اند.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده همچنین کشتی‌های جنگی و هواپیماهای جنگنده به این منطقه فرستاده است.

به گزارش ایرنا، آمریکا پیشتر نیروهای دلتا (گروه عملیاتی نیروهای ویژه) و تیم ششم (گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی) را برای کمک به رژیم اسرائیل با هدف یافتن آمریکایی هایی که حماس به اسارت گرفته، به منطقه اعزام کرده است.

طوفان الاقصی در حالی وارد هجدهمین روز خود شده که بمب افکن های رژیم صهیونیستی بدون وقفه بمباران مناطق مسکونی و درمانی غزه را ادامه می دهند، اما تا این ساعت نظامیان صهیونیست نتوانسته اند وارد غزه شوند، چرا که به خوبی می دانند که ورود به غزه یعنی ورود به کمینگاه و باتلاق، که خروج از آن به این راحتی‌ها ممکن نیست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.