تیم فوتبال پرسپولیس با برتری خانگی دو بر صفر مقابل استقلال تاجیکستان، مسیر خود برای صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را هموار کرد.

برتری پرسپولیس در شب درخشش بیرانوند و صادقی؛ مسیر صعود هموار شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، تیم فوتبال پرسپولیس تهران در چارچوب هفته سوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در ورزشگاه آزادی پذیرایی استقلال تاجیکستان بود و با کسب سه امتیاز زمین را ترک کرد. در این بازی پرسپولیس با حضور ۳۵ هزار هوادار خود به مصاف استقلال رفت.

سرخ‌پوشان پایتخت درحالی در این بازی از حمایت هواداران خود برخوردار بودند که این تیم بعد از گذشت ۱۶۱۶ روز، با حضور تماشاگران خود در ورزشگاه آزادی پذیرای حریف آسیایی خود بود. آخرین‌بار سرخ‌پوشان در سی‌ام اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸ در حضور هواداران خود در مرحله گروهی فصل ۲۰۱۹ لیگ قهرمانان به مصاف السد رفتند که در پایان موفق شدند این بازی را با نتیجه ۲ بر صفر به پایان برسانند.

پرسپولیسی‌ها که در نخستین بازی خود در این رقابت‌ها در ورزشگاه خالی از تماشگر آزادی برابر النصر عربستان ۲ بر صفر شکست خورده و در دومین بازی با تک گل امید عالیشاه سه امتیاز ارزشمند را از دوحه به تهران آوردند، با انگیزه زیادی وارد میدان شدند.

در مقابل استقلالی‌ها نیز در نخستین بازی خود در این گروه در دوشنبه برابر الدحیل به تساوی صفر بر صفر رسیدند و در بازی دوم در خانه النصر برابر این تیم با نتیجه ۳ بر یک شکست خوردند.

لحظات حساس بازی

در دقایق ابتدایی بازی بازیکن تیم استقلال تاجیکستان در برخورد با مسعود ریگی در محوطه جریمه سرنگون شد که داور بازی بعد از بررسی از VAR ‌به سود تیم تاجیکستانی اعلام پنالتی کرد. درحالی که استقلال فرصت داشت از میزبان خود پیش باشد، اما علیرضا بیرانوند به خوبی توپ را مهار کرد تا مانع گلزنی تیم تاجیکستانی شود.

در دقیقه ۱۰ بازی سرخ‌پوشان با نفوذ از سمت چپ خط صاحب یه موقعیت گلزنی شد که شوت علی نعمتی به بیرون رفت و تبدیل به گل نشد. دو دقیقه بعد، ارسال دانیال اسماعیلی‌فر درحالی به روی دروازه استقلال رفت که تنها ضربه یک بازیکن پرسپولیس را کم داشت تا این تیم به گل برسد که شاگردان گل‌محمدی در این راه ناکام ماندند.

در دقیقه ۲۹، محمد عمری توسط احسان پنجشنبه سرنگون شد و داور در یک نقطه مناسب به سود پرسپولیس اعلام خطا کرد که سروش رفیعی این موقعیت خوب گلزنی را از دست داد.

۱۰ دقیقه بعد بازیکنان استقلال درون محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ شدند که ضربه مهاجم این تیم با اختلاف به بیرون رفت.

در دقیقه ۴۴، یک بار دیگر عمری با حرکت تکنیکی خود مدافعین استقلال را مجبور کرد تا باز هم روی او خطا کنند تا پرسپولیس در یک موقعیت خوب باز هم صاحب ضربه ایستگاهی شود. ابتدا ضربه شهاب زاهدی به دیوار دفاعی برخورد کرد، اما در یک رفت برگشت شوت سنگین سعید صادقی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به مدافع حریف تبدیل به گل شد.

در پایان نیمه نخست این بازی با برتری یک بر صفر پرسپولیس همراه شد و دو تیم برای نیمه مربیان راهی رختکن شدند.

در ابتدای نیمه دوم با سرنگونی سعید صادقی، داور به سود پرسپولیس اعلام ضربه ایستگاهی کرد که سنگربان استقلال موفق شد ضربه مهدی ترابی را دفع کند و مانع گلزنی سرخ‌پوشان شود.

دقیقه ۵۴، مسعود ریگی روی پاس مهدی ترابی صاحب یک موقعیت گلزنی شد که این بازیکن با بی‌دقتی موقعیت را از دست داد.

در دقیقه ۵۶،‌نفوذ مهدی ترابی و پاس او، محمد عمری را صاحب موقعیت کرد که دروازه‌بان حریف مانع گلزنی این بازیکن جوان پرسپولیس شد.

در دقیقه ۶۴، علیرضا بیرانوند موفق شد ضربه علیشهر جلیلوف را به خوبی مهار کند.

در دقیقه ۷۰ بازی باز هم سعید صادقی روی پاس عمقی شهاب زاهدی با دروازه‌بان استقلال تک به تک شد و موفق شد خودش و پرسپولیس را دو گله کند تا بدین ترتیب سرخ‌پوشان با نتیجه ۲ بر صفر از حریف خود پیش باشند. این درحالی است که ابتدا این گل را آفساید اعلام کرد اما در ادامه کمک داور ویدئویی گل را صحیح اعلام کرد.

در دقیقه ۹۲، نبیل باهویی که لحظاتی از حضورش در میدان می‌گذشت توسط مدافع میهمان سرنگون شد که داور با وجود استفاده از VAR اعتقادی به پنالتی نداشت.

پرسپولیس با این برتری به امتیاز ۶ رسید و در رتبه دوم گروه پنجم باقی ماند تا شانس زیادی برای صعود داشته باشد. نماینده تاجیکستان هم یک امتیازی ماند. در دیگر دیدار این گروه از لحظاتی قبل تیم ۶ امتیازی النصر عربستان به مصاف الدحیل قطر رفته است.

تیم داوری: محند قاسم سارای، واثق‌مدل سعیدی، احمدصباح قاسم بغدادی و عمار اشکانانی (همگی از عراق)

ترکیب پرسپولیس :

علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، حسین کنعانی‌زادگان ( سینا اسدبیگی)‌، علی نعمتی،وحدت هنانوف، مسعود ریگی، سروش رفیعی (مهدی ترابی) ، دانیال اسماعیلی فر، سعید صادقی(امید عالیشاه)، محمد عمری(نبیل باهویی)، شهاب زاهدی (میلاد سورگی)
سرمربی : یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال تاجیکستان:

رستم یتیموف، تبرز اسلاموف، آرتور کارتاشیان، سدیوجون قوربانوف، دنیس بگانوویچ، علیشهر جلیلوف، سنین سبایی، احمدونی کمالوف، احسان پنشنبه، رومیش جلیلوف و ایوان نووسلیچ

سرمربی: ایگور چرفچنکو

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.