سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نظام ارجاع به منظور کاهش هزینه‌های بیماران و مشخص شدن فرآیند درمانی بین پزشک مرکز جامع خدمات سلامت و پزشک سطوح بالاتر اجرایی شده است.

اجرای نظام ارجاع در راستای کاهش هزینه‌های بیماران عملیاتی شده است

به گزارش قدس خراسان، محمد دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه نظام ارجاع و پزشکی خانواده در اکثر شهرها عملیاتی خواهد شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای نظام ارجاع  در کشور جز پیشگامان بود و در چند ماه اخیر که سامانه نظام ارجاع  کشوری، اجرایی شده است، دانشگاه همسو با سیاست‌های وزارت بهداشت تلاش دارد تا روند درمان بیماران از طریق این حوزه اجرا و پیگیر شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در گذشته نیز براساس نیاز مردم بخشی از نوبت‌ها به نظام ارجاع اختصاص داده شده است، تصریح کرد: نظام ارجاع از سردرگمی و بلاتکلیفی بیماران در شهرهای بزرگ جلوگیری می‌کند و بیمار توسط پزشکی خانواده به صورت الکترونیک به پزشکان سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اطلاعات بیمار براساس سامانه تعریف شده و رسید زمان نوبت دهی به بیمار داده می‌شود، گفت: یکی از ایده‌آل‌های اجرای نظام ارجاع بازخورد پزشکان سطوح بالاتر به پزشک مرکز جامع خدمات سلامت است که در حال حاضر حدود ۵۰ درصد پزشکان این فرایند را طی می‌کنند.

دهقانی فیروز آبادی با بیان اینکه نظام ارجاع حلقه اتصال بین بهداشت و درمان است، ابراز کرد: نظام ارجاع در شهرستان‌های کاشمر، قوچان، بردسکن  اجرایی شده و تا پایان سال در مشهد نیز فرایند ارجاع بیماران از طریق فضای الکترونیک انجام می‌شود.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: نظام ارجاع موجب کاهش هزینه‌های بیمار می‌شود و در صورتی که نیاز به مراجعه به سطوح بالاتر وجود داشته باشد، این مراقبت‌ها عملیاتی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.