۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
کد خبر: 928350

​​​​​​​یک فوتبالیست سابق، مربی فعلی و مدافع اسبق پرسپولیس (حالا فرض کنید حسین ماهینی) در گفت‌وگو با خبرنگاران گفته است: «دو ترم دیگر ان‌شاءالله لیسانس مربیگری فوتبالم را می‌توانم بگیرم.

سنّ عقلی و سنّ سِنی
در کنار کار فنی می‌خواهم مدرک دانشگاهی هم  داشته باشم». نامبرده در مورد دادن جوایز میلیاردی به برخی فوتبالیست‌ها (لازم نیست فرض کنید، منظور ملی‌پوشانی است که ۶ گل از انگلیس خوردند) گفته است: «به نظر من تمام ورزشکاران ملی‌پوش به طور شبانه‌روزی تلاش می‌کنند و مسئولان می‌توانند همین جوایزی را که به فوتبالیست‌ها می‌دهند، به ملی‌پوشان دیگر رشته‌ها نیز بدهند. به این طریق انگیزه ملی‌پوشان هم چند برابر می‌شود. البته یک بحثی وجود دارد که فوتبال هواداران بیشتری دارد، اما ما خودمان هم کشتی، بسکتبال، کاراته و سایر ورزش‌ها را می‌بینیم و پای تلویزیون هم برای آن‌ها دعا می‌کنیم.
 ما دوست داریم همین جوایز را آن‌ها هم بگیرند، اما حسین کنعانی را زیاد جدی نگیرید. یک اشتباهی کرد، چون در اصل عقلش ۱۸ساله است». الان لابد برای شما خوانندگان هم چند سؤال پیش آمده که مثلاً  از دیدگاه این مدافع اسبق و فوتبالیست سابق، تبعیض قائل شدن میان قهرمانان ورزشی مختلف کار درستی است یا نیست؟ پاداش ۱۰۰ میلیونی بهتر است یا دستمزد ۱۰۰ میلیاردی و اصولاً علم بهتر است یا ثروت؟ 

ته‌دیگ
از دیدگاه تحلیلگران ما، دیدگاه این مدافع اسبق به خودش مربوط است و آدم نباید درباره دیدگاه‌های دیگران کنکاش کند. مثلاً برای یک نفر ثروت بهتر از علم است چون درست است که علم  و درس را با ثروت نمی‌شود خرید ولی مدرک علمی و تحصیلی را می‌شود خرید. حتی برخی از تحلیلگران معتقدند مدتی است دانشمند را هم با ثروت خرید و فروش می‌کنند!
 برای بعضی‌ها هم علم بهتر از ثروت است چون برخی از علوم هستند که راه ثروتمند شدن آدم را هموار می‌کنند. در این صورت آدم می‌رود وامی چیزی می‌گیرد، از این علم‌ها یا مدرکش را می‌خرد و ثروتمند می‌شود.
تحلیلگران همچنین معتقدند، سن بازیکنان فوتبال دو نوع است؛ سن عقلی و سن سنی! البته صحبت‌های این فوتبالیست سابق که گفته فلان بازیکن عقلش ۱۸ ساله است دلیل جوانگرایی تیم ملی نیست و هرگز این نکته را ثابت نمی‌کند که برخلاف آمار فیفا و جاهای دیگر، میانگین سنی بازیکنان تیم ملی ما چندان هم بالا نیست! چون احتمالاً در میان بازیکنان دیگر تیم ملی، بازیکن ۱۸ساله عقلی و سنی پیدا نمی‌شود و ان‌شاء‌الله و بحمدالله همه‌شان سناً و عقلاً بالای ۲۵ و بلکه بالای ۳۰ سال هستند. 
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.