یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» روسیه سه شنبه به وقت تهران ۲ فروند بمب افکن راهبردی آمریکا را که به حریم هوایی این کشور نزدیک شده بودند، دور کرد.

دور کردن ۲ فروند بمب افکن آمریکا از حریم هوایی روسیه توسط «سوخو-۲۷»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه سه‌شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که یک جنگنده «سوخو-۲۷» این کشور ۲ فروند بمب افکن راهبردی «بی-‌ بی» آمریکا را بر فراز «دریای بالتیک» اسکورت کرده است.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتیک» وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ابتدا یک ایستگاه رادار این کشور ۲ هدف هوایی را بر فراز دریای بالتیک نزدیک مرز روسیه شناسایی کرد.

به منظور شناسایی اهداف هوایی و جلوگیری از تجاوز به حریم هوایی روسیه، یک فروند جنگنده سوخو-۲۷ این کشور به این ماموریت اعزام شد. در حال انجام وظیفه به هوا پرتاب شد. این وزارتخانه اعلام کرد با نزدیک شدن جنگنده روسی، بمب افکن‌های راهبردی آمریکا از حریم هوایی روسیه دور شدند.جنگنده سوخو- ۲۷ دارای برد پروازی مناسب، قابلیت حمل مهمات بالاست و بیشتر در ماموریت‌های برتری هوایی استفاده می‌شود. 

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ به این سو پروازهای شناسایی خود را نزدیک مرز روسیه تشدید کرده‌اند. مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

جنگنده‌های ارتقا یافته «میگ-۳۱» نیروی هوایی روسیه در  اقدامی برای دفع  تجاوزات هوایی در شمال این کشور مستقر شده‌اند.جنگنده‌های فراصوت میگ-۳۱ روسیه در «نوایا زیملا» پایگاه هوایی این کشور در منقطه دورافتاده در شمال روسیه در آماده باش رزمی هسند و در چند نوبت هواپیماهای نظامی ناتو و آمریکا را رهگیری کرده‌اند. 

«مارک کلی» از فرمانده‌هان ارشد نیروی هوایی آمریکا اخیرا در مجمع سالانه هوا، فضا و سایبری هوایی در شهر «واشنگتن دی سی» گفت:  نیروی هوایی آمریکا کوچکتر و قدیمی‌تر می‌شود، اما روسیه در حال سرمایه گذاری  در ناوگان خود است.»

چندی قبل نیز «فرانک کندال» فرمانده نیروی هوایی آمریکا اذعان داشت که نیروی هوایی این کشور آماده مقابله با تهدیدات هوایی چین و روسیه نیست.  

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.