با وجود مخالفت وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با اظهارات اخیر دبیرکل سازمان ملل، تعدادی از خانواده‌های اسرا و افراد بازداشت شده در نوار غزه با این مقام سازمان ملل دیدار کردند.

خانواده‌های اسرای صهیونیست با گوترش دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، پس از اظهارات اخیر آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در نیویورک که گفت، عملیات حماس (طوفان الاقصی) بی دلیل انجام نشده و به صورتی ضمنی به ۷۵ سال اشغالگری مستمر رژیم صهیونیستی اشاره کرد، الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم سعی داشت دیدار خانواده‌های اسرا و افراد بازداشت شده در نوار غزه با گوترش را لغو کند.

روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز (چهارشنبه) نوشت، برخی از اعضای خانواده‌های اسرا و افراد بازداشت شده به دست حماس در نوار غزه، تصمیم گرفتند با گوترش دیدار کرده و فرصت دیدار با یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دیپلماتیک جهان را از دست ندهند و با وجود درخواست کوهن برای امتناع از این دیدار، با او ملاقات کنند.

قرار بود تمامی این خانواده‌ها که در جلسه شورای امنیت حضور داشتند، در پایان جلسه با گوترش دیدار کنند اما کوهن دیدار را لغو کرد.

کوهن در حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد، «هرگز با دبیرکل سازمان ملل دیدار نخواهم کرد، پس از هفت اکتبر (آغاز عملیات طوفان الاقصی) جایی برای رویکرد متعادل وجود ندارد، حماس باید از جهان محو شود».

خانواده‌های بازداشتی‌ها سه‌شنبه کنفرانس مطبوعاتی را برگزار کردند و یکی از آنها در پاسخ به سوالی درباره لغو دیدار با گوترش گفت، «این تصمیم پس از اظهارات تند او گرفته شد و این تصمیم ما نبود».

در مقابل برخی دیگر از این خانواده‌ها تصمیم گرفتند که با گوترش دیدار کنند چراکه آنها برای اینکه حرف‌هایشان شنیده شود، به نیویورک سفر کرده بودند.

در این دیدار هیچ نماینده رسمی از رژیم صهیونیستی حضور نیافت.

گوترش پس از این دیدار در پلتفرم ایکس یک بار دیگر درخواست خود برای آزادی فوری تمامی افراد ربوده شده و بازداشت شده در غزه را تکرار کرد.

یولی ادلشتاین، رئیس کمیسیون امور خارجه و امنیت پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز اعلام کرد که پس از سخنرانی روز گذشته گوترش، پیام محکومیتی را برای او ارسال کرد.

ادلشتاین گفت: سخنان گوترش خطرناک است و آتش یهودستیزی را شعله‌ورتر می‌کند، پس از اظهارات دیوانه‌وار او، امروز صبح پیام محکومیتی را برای او فرستادم و به او اعلام کردم که از این سخنان شوکه شدم.

شورای امنیت سه‌شنبه نشست فوق‌العاده‌ای با موضوع وضعیت خاورمیانه و مساله فلسطین با حضور نمایندگان کشورهای عضو برگزار کرد.

گوترش در این جلسه اظهار کرد: درک این مساله اهمیت دارد که حملات حماس بی‌دلیل اتفاق نیفتاده و این حملات نمی‌تواند برای اسرائیل توجیه کننده کشتار جمعی باشد که در غزه شاهد هستیم. مردم فلسطین از ۵۶ سال قبل تحت اشغال شدید هستند و من بار دیگر برقراری فوری آتش‌بسی انسانی را خواستار هستم.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه ضمن ابراز نگرانی عمیق خود از موارد آشکار نقض قوانین بین‌المللی انسانی در غزه گفت: آشکار اعلام می‌کنیم، هر طرفی در هر درگیری مسلحانه‌ای فراتر از قوانین بین‌المللی انسانی نیست.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.