مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران جزئیات بیمه روانشناسی و دندانپزشکی را تشریح کرد.

تشریح جزئیات بیمه روانشناسی و دندانپزشکی

محمدمهدی ناصحی درباره پوشش بیمه‌ای خدمات دندان‌پزشکی، گفت: پیش از این خدمات دندان پزشکی در بیمه‌های پایه جایگاه چندانی نداشتند به همین دلیل از دو سال قبل تلاش کردیم تا درصد هزینه بیشتری را پوشش دهیم و در عین حال تعداد قراردادهای خود با موسسات دندان‌پزشکی را نیز افزایش دهیم.

وی افزود: درحال حاضر نیز درنظر داریم طبق پیشنهادی که به شورای عالی بیمه داده‌ایم بتوانیم تمام خدمات دندان پزشکی به جز ایمپلنت و ارتودنسی را تحت پوشش بیمه ببریم که این اتفاق مثبت برای اولین بار است که رخ می‌دهد و اگر با این طرح موافقت شود و با همکاری سازمان برنامه منابع آن تامین شود آمادگی داریم خدمات سلامت دهان و دندان را افزایش دهیم تا مشکل بهداشت دهان و دندان هم برطرف شود.

او تاکید کرد: بررسی‌های اولیه و کارشناسی این اقدام انجام شده است و با بررسی شورای عالی بیمه سلامت فکر می‌کنم بتوانیم تا پایان سال شاهد افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندان پزشکی باشیم.

به گفته وی، در حال حاضر ۱۷ خدمت دندانپزشکی در مراکز دولتی تحت پوشش بیمه قرار دارد و همچنین برای مادران باردار، سنین زیر ۱۲ سال و کسانی که بیماری خاص و صعب العلاج دارند این خدمات رایگان ارائه می‌شود.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران در خصوص پوشش تعرفه خدمات روانشناسی توسط بیمه‌ها، تصریح کرد: تاکنون این خدمات تحت پوشش بیمه نبوده است اما اکنون این اقدام در سامانه‌های بیمه سلامت وارد شده است. خدمات روانشناسی شامل مشاوره روانشناسی و ویزیت مربوط به روانشناسی می‌شود. این خدمات گستردگی خاصی دارد. روانشناسی فردی، گروهی و خانواده اهم موضوعات مهم خدمات روان‌درمانی است که با تعرفه‌های اعلام شده از سوی شورای عالی بیمه تحت پوشش بیمه سلامت است.

او با تاکید بر اهمیت کاهش پرداخت از جیب مردم، اظهار کرد: در مورد روانشناسی فردی مطمئنا مباحث مختلف تحلیلی و شناختی در این گروه تقسیم‌بندی شده و روان درمانی آنها بسته به ساعاتی که وقت گذاشته می‌شود تعرفه دارد که ابلاغ شده است‌ و بیماران تحت پوشش بیمه سلامت می‌توانند از این فرصت استفاده کنند. هنوز بقیه بیمه‌ها وارد این خدمت نشدند.

ناصحی در پایان نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت را نیز گام مهمی در تحقق عدالت در سلامت خواند و تاکید کرد: هر فردی باید یک مراقب سلامت و پزشک در کنار خود داشته باشد که از او مشاوره بگیرد تا پیش از وقوع بیماری پیشگری صورت گیرد. سازمان بیمه سلامت برای اولین بار معاونتی با نام "پیشگیری" را راه‌اندازی کرده است که هدف این است که افراد به دیابت، فشارخون و ... مبتلا نشود و یا اگر هم مبتلا شدند کمترین آسیب را ببینند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.