«آنتونی آلبانیز» نخست‌وزیر استرالیا که به آمریکا رفته، وعده داد که این کشور با اختصاص ۱۵ میلیون دلار دیگر برای غیرنظامیان در غزه، در مجموع ۲۵ میلون دلار کمک بشردوستانه می‌کند.

وعده استرالیا برای کمک ۲۵ میلیون دلاری به غزه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، به دنبال فشارهای افکار عمومی بین‌المللی درباره وضع فلسطینیان در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر استرالیا وعده کمک بشردوستانه به فلسطینیان را مطرح کرد.

شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داد که نخست‌وزیر استرالیا در جریان کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور آمریکا وعده کمک بشردوستانه به «غیرنظامیان» در نوار غزه داد.

آنتونی آلبانیز اعلام کرد که استرالیا ۱۵ میلیون دلار دیگر به ساکنان غیرنظامی در غزه کمک بشردوستانه می‌کند و در مجموع ۲۵ میلیون دلار کمک بشردوستانه انجام می‌دهد.

نخست‌وزیر استرالیا در نشست خبری با جو بایدن گفت: «این (کمک بشردوستانه) به ۱۰ میلیون دلاری اضافه می‌شود که استرالیا قبلا متعهد شده است و به ارائه کمک‌های اضطراری مانند آب و خدمات پزشکی کمک می‌کند».

آلبانیز در این نشست خبری همانند دیگر کشورهای غربی با محکوم کردن نیروهای مقاومت، حماس را «تروریست» خواند و افزود: «ما برای از دست رفتن تک تک جان‌ها سوگواری می‌کنیم چه اسرائیلی باشد و چه فلسطینی».

رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست خبری مشترک باز هم حمایت خود را از رژیم صهیونیستی در حملات به فلسطینیان اعلام کرد و همزمان ژست حمایت از غیرنظامیان غزه گرفت.

بایدن در جواب به این سوالی درباره آمار تلفات فلسطینیان توسط وزارت بهداشت فلسطین گفت: «من به تعداد (آماری) که فلسطینیان دارند استفاده می‌کنند، ندارم».

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «من  درباره اینکه (آیا) فلسطینیان درباره تعداد کشته شدگان حقیقت را می‌گویند، هیچ نظری ندارم. من مطمئن هستم که افراد بی گناه کشته شده‌اند و این بهای آغاز کردن یک جنگ است».

وزارت بهداشت فلسطین، امروز (پنجشنبه، ۲۶ اکتبر) از افزایش شمار شهدای بمباران‌های نوار غزه به ۶ هزار و ۵۴۶ نفر خبر داد و اعلام کرد که از این میزان، ۲ هزار و ۷۰۴ نفر کودک، ۱۵۸۴ زن و ۳۶۴ سالمند بودند. 

سخنگوی وزارت بهداشت در غزه، پیشتر اعلام کرده بود که در جریان بمباران‌های مستمر نوار غزه، فعالیت ۱۲ بیمارستان و ۳۲ مرکز بهداشت در نوار غزه متوقف شده است.

وی شب گذشته با تاکید مجدد بر فروپاشی کامل نظام سلامت در بیمارستان‌های غزه گفت که باز بودن در بیمارستان‌ها به معنای امکان خدمات‌رسانی آن‌ها به مجروحان نیست. جامعه جهانی هشدارهای ما در خصوص از کار افتادن بیمارستان‌ها را جدی نمی‌گیرد. تنها طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۶ نفر از جمله ۳۴۴ کودک به شهادت رسیده‌اند. 

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.