وزیر دفاع روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران از تمرین حمله اتمی برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح این کشور خبر داد.

برگزاری رزمایش اتمی روسیه با هدف حمله متقابل به دشمن

به گزارش قدس انلاین به نقل از فارس، وزیر دفاع روسیه از برگزاری رزمایش حمله اتمی به دشمن فرضی برای حفظ آمادگی نیروهای مسلح روسیه در مقابل حملات اتمی دشمن خبر داد.  

به گزارش خبرگزاری «تاس»، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه غروب چهارشنبه به وقت تهران به شبکه خبری «روسیا-۲۴» گفت:«روسیه رزمایش اتمی راهبردی را برای تمرین حمله متقابل گسترده علیه دشمن فرضی برگزار کرده است.»

شویگو گفت:«طبق برنامه آموزشی ارتش روسیه، رزمایشی برای تمرین فرماندهی و کنترل نیروهای مسلح از جمله حمله اتمی گسترده توسط نیروهای راهبردی در تلافی حمله اتمی دشمن، در حال برگزاری است.»

وزارت امور خارجه روسیه  در روزهای گذشته اعلام کرده بود که مسکو بر اقدامات آمریکا در زمینه استقرار تسلیحات هسته‌ای در انگلیس نظارت خواهد کرد.

این وزارتخانه اعلام کرد که حضور سلاح‌های اتمی آمریکا در خاک انگلیس و گسترش جغرافیای استقرار این نوع سلاح‌ها، گام دیگری در مسیر تشدید تنش‌ها و ملتهب‌کردن اوضاع خواهد بود.

 در این بیانیه آمده است: «نشانه‌های متعددی وجود دارد که ثابت می‌کند آمریکا به‌طور فعال در حال بررسی بازگرداندن سلاح‌های هسته‌ای خود به انگلیس است.»

وزارت خارجه روسیه در ادامه به آمریکا هشدار داد که اگر موشک‌های هسته‌ای میان‌برد این کشور در اروپا مستقر شود، مسکو هم آماده مقابله به‌مثل خواهد بود.

پیش از این نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزارت اخارجه روسیه گفته بود که مسکو فقط در صورتی به معاهده کاهش تسلیحات راهبردی و اتمی بازخواهد گشت که واشنگتن از مواضع خصمانه خود علیه روسیه دست بردارد.

بر اساس این گزارش، به عنوان بخشی از این رزمایش، یک موشک بالستیک قاره پیمای «یارس» از منطقه پرتاب موشکی «پلستسک» و یک موشک بالستیک «سینوا»  از دریای بارنتس پرتاب شدند. در این رزمایش همچنین ۲ فروند هواپیمای دوربرد «توپولوف-۹۵» شرکت کردند و ۲ تیر موشک کروز شلیک کردند.

روسیه اعلام کرده این رزمایش با موفقیت برگزار شده و همه موشک‌ها به اهداف خود اصابت کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.