مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: با توجه به صدور مجوز صادرات گاز LPG از راه‌های زمینی، این گاز از پالایشگاه آبادان صادر می‌شود.

صادرات زمینی گاز LPG از پالایشگاه آبادان آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین،   حکیم قیم امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مجوز صادرات گاز  LPG مازاد تولید به پالایشگاه‌های کشور داده شده است که شرکت پالایش با همکاری شرکت پخش نفت آبادان از 48 ساعت پیش کار صادرات را آغاز کرده و پالایشگاه آبادان نخستین پالایشگاهی است که به وسیله تانکرهای سوخت رسان این فرآورده را صادر می کند.

وی به صادرات آبی گاز LPG نیز اشاره کرد و عمق کم اروند رود را تنها مانع برای تردد کشتی های سوخت رسان دانست و افزود: با وجود عمق کم آبراهه اما گاز LPG تولید پالایشگاه آبادان مشتری های بسیاری دارد و امیدواریم مشکل کشتی‌ها نیز پیش از پایان امسال مرتفع شود.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: صدرنشینی پالایشگاه آبادان در بورس کالا و انرژی و معرفی این شرکت پالایشی به عنوان برترین شرکت زیرمجموعه پالایش و پخش وزارت نفت در میان دستگاه های اجرایی یکی از دستاوردهای پیشتازی آن در تولید و صادرات است.

قیم افزود: صیانت از حقوق شهروندی و عمل به مسئولیت های اجتماعی با اجرای 330 میلیارد تومان پروژه در پی جذب 200 میلیارد تومان اعتبار مسئولیت‌های اجتماعی سال 1401 و 130 میلیارد تومان این اعتبار از سال 1400 از دیگر مولفه برتری شرکت پالایش نفت آبادان است.

وی از برداشتن دژ خاکی و ساماندهی ورودی‌های شهر آبادان به عنوان مهم‌ترین پروژه‌های مسئولیت اجتماعی یاد کرد و گفت: دژ خاکی حاشیه اروندرود پس از اخذ مجوز از ستاد کل نیروهای مسلح دوشنبه هفته آینده با حضور سردار خادم الشهدا فرمانده قرارگاه منطقه‌ای کربلا برداشته می‌شود و کار احداث کریدور ورودی نیز پیش از آغاز سال جدید به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به تعامل همیشگی پالایشگاه آبادان با ارگان‌ها و نهادهای دولتی در چهارچوب قانون، بیان کرد: مرحله مطالعاتی اصلاح و ساماندهی ورودی‌های آبادان از سمت ماهشهر، اهواز، روستای مدن و خرمشهر نیز تا دی ماه پایان میابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.