مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی گفت: صنعت ساختمان بیشترین نیروی کار را به خود اختصاص داده است.

صنعت ساختمان بیشترین نیروی کار را به خود اختصاص داده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی نمایشگاه بین المللی مشهد، محمد امین بابایی بعدازظهر پنجشنبه در مشهد اظهار کرد: صنعت ساختمان بیشترین نیروی کار را به خود اختصاص داده است. زیرا رونق صنعت ساختمان، باعث می‌شود بیش از ۱۵۰ رشته مرتبط با صنعت ساختمان و شرکت‌های وابسته به آن فعال شوند و این فعالیت سبب کاهش نرخ بیکاری می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی افزود: هر زمان دولت‌ها در صدد ایجاد اشتعال زیاد بوده‌اند، قدم به سمت رونق دادن بخش صنعت ساختمان گذاردند مانند، طرح مسکن مهر و طرح جهش مسکن ملی که می‌تواند، کمک به فعال بودن این صنعت باشد و همچنین سبب افزایش اشتغال شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازار کار برای تحصیلکرده‌های مرتبط با این صنعت اشباع شده‌اند، اظهار کرد: به اعتقاد من بقدری این صنعت می‌تواند در مرز دانش حرکت کند که به هیچ وجه تحصیلکرده‌های این صنعت دچار مشکل نشوند. می‌توان به بحث دانش بنیان اشاره کرد که اگر این صنعت در بحث دانش بنیان مد نظر قرار بگیرد همه فارغ التحصیلان این صنعت جذب می‌شوند و بازهم نیازمند بکارگیری افراد بیشتری در این صنعت خواهیم بود.

بابایی تصریح کرد: زیرا این صنعت بسیار پویاست و در تکنولوژی‌های مختلف ساخت و سازها و سازه‌های جدید می‌تواند اثر گذار باشد. همچنین در مباحث تکنولوژی‌های جدید، صنعت سازه‌ها و ساختمان‌ها می‌توان گام‌های خوبی برداشت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی اظهار کرد: همچنین در رویکرد مقاوم سازی در بحث‌های زلزله، آتش سوزی و سه حوزه سرعت، امنیت و سبک سازی در صنعت ساختمان هنوز بسیار فضا برای کار وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که خوشبختانه در حال حاضر ما در صنعت ساختمان رو به پیشرفت هستیم، بیان کرد: به شرط آنکه از ظرفیت‌های تحصیلکرده‌های دانشگاهیان به نحو مطلوب بهره ببریم ما در این صنعت رو به پیشرفت هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.