وزیر آموزش و پرورش در مشهد گفت : اولویت دولت سیزدهم ارتقای آموزش و پرورش به صدر توجهات است چرا که موفقیت و آینده روشن کشور مدیون و مرهون همین وزارتخانه است.

دولت سیزدهم وزارتخانه آموزش و پرورش را به صدر توجهات می‌رساند

رضا مراد صحرایی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی افزود :متاسفانه در گذشته آن طور که باید و شاید به این وزارتخانه توجه نشده است.

وی اظهار کرد : افتخار دولت سیزدهم ساخت پنج هزار و ۸۰۶ مدرسه طی ۲ سال گذشته است که معادل ساخت بیش از یک و نیم میلیون متر مربع فضای آموزشی است و خیرین نیز در امر مدرسه سازی طی یک سال گذشته کارهای بزرگی انجام داده اند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: ریشه کنی بی سوادی در کشور از اهداف مهم پیش روی دولت است و شیوع ویروس کرونا موجب کاهش سطح سواد شد اما این روند را تغییر می دهیم.

صحرایی با اشاره به تحول اساسی در کتابهای درسی و تربیت نیروی انسانی آموزش و پرورش افزود: تربیت معلم در هر کشوری از مهمترین وظایف حاکمیت است و حق مردم به گردن دولت قراردادن بهترین معلمان در اختیار فرزندان آنان است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در شرایطی هستیم که دنیای معاصر درگیر جنگ شناختی بی سابقه ای است جنگی که استکبار با تمام وجود پای آن آمده است و همه امکانات خود را به خدمت گرفته تا در آن پیروز شود.

صحرایی افزود: امروز کشور ایران به برکت هدایتهای رهبر انقلاب و خون پاک شهدا و ایثار ایثارگران نفوذ ناپذیر شده است و ایران یک ابر قدرت مدافع مظلومان جهان است.

وی روح حاکم بر آموزش و پرورش کشور را تعالیم اسلامی دانست و افزود : تمرکز دشمن بر روی آموزش و پرورش است و از افتخارات بزرگ دولت سیزدهم این است که بر خلاف تهدید و هراس موجود در زمان کرونا مدارس را بازگشایی کرد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: پس از آن در جنگ شناختی سال گذشته باز هم مدارس برای انحراف انقلاب انتخاب شدند و راه اندازی مسمومیت ها در مدارس و طراحی انقلابی با عنوان «انقلاب نوجوانان » توطئه بعدی دشمنان بود اما به فضل خدا بر آن اغشاشات نیز پیروز شدیم.

صحرایی افزود: آموزش و پرورش ایران امروز بر مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انسانهایی تربیت می‌کند که دارای توانمندی در ساحت های گوناگون انسانی باشند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در کنار سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند داخلی، در گذشته سند خارجی دیگری در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفت که موجب شد به اهداف آموزش و پرورش در کشور نرسیم.

صحرایی تاکید کرد : امروز اولویت دولت سیزدهم حرکت در سایه سند تحول بنیادین و تربیت دانش آموزان با نشاط و مومن است و طی ۲ سال گذشته از فعالیت دولت، ۲ هزار فضای ورزشی درون مدرسه ای در کشور ساخته شده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدیم هیچ دانش آموزی نیاید بدون مهارت باشد و هر دانش آموز در پایان هر سه سال تحصیلی باید از یک مهارت برخوردار شود.

صحرایی ضعیف شدن روند تربیت معلم در کشور را مهمترین ضعف انتقال یافته به دولت جاری دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان قرار بود از بدو تاسیس سالانه ۳۵ هزار معلم را تربیت کند اما به جایی رسید که میزان پذیرش این دانشگاه به چهار هزار نفر کاهش یافت و حضور رهبر انقلاب در آن دانشگاه بود که به این روند خاتمه داد.

وی ادامه داد: کمبود ۷۹ هزار معلم در کشور حاصل همان روند اشتباه است که در ایام کرونا به دلیل تعطیلی مدارس آشکار نشد و امسال با جذب حدود ۴۳ هزار معلم تلاش شد تا حد امکان کمبود نیرو جبران بشود و به عنوان مثال در خراسان رضوی هشت هزار نفر به شکل بی سابقه ای جذب شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.