سرپرست مدیریت مهمانسراهای حرم مطهر رضوی از آغاز به کار آشپزخانه مرکزی «حضرت رضا(ع)» با طبخ روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ پرس غذا در مشهدمقدس خبر داد.

سرپرست مدیریت مهمانسراهای حرم مطهر رضوی خبر داد: آغاز به کار آشپزخانه مرکزی «حضرت رضا(ع)»با طبخ روزانه ۲۶۰۰ پرس غذا

میرحسین کبیری با اعلام این خبر در گفت‌وگو با آستان نیوز اظهار کرد: این آشپزخانه مجهز و صنعتی در فضایی به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ مترمربع با هدف پخت متمرکز غذاهای مهمانسراهای حرم مطهر رضوی در آینده به همت مجموعه آستان قدس رضوی در بلوار چمن مشهد راه‌اندازی شده است.

وی گفت: این آشپزخانه فعالیت خود را در مرحله نخست و آزمایشی با طبخ روزانه ۲ هزار و ۶۰۰ پرس غذا در وعده ناهار برای تأمین بخشی از غذای پرسنل حرم مطهر اعم از کارمند، خادم و خادمیار آغاز کرده است که این میزان به تدریج با ارتقای سطح کیفی و کمی خدمات آن افزایش خواهد یافت تا ظرفیت پخت تکمیل شود.

کبیری ادامه داد: آشپزخانه حضرت رضا(ع) دارای تجهیزات کامل همچون ۳ خط ریلی پخت برنج، حدود ۶۰ دیگ بخار پخت خورشت، حدود ۲۸ سرخکن صنعتی و... است و در حال حاضر با بهره‌گیری از نیروهای آشپزخانه مهمانسراهای حضرت رضا(ع) فعالیتش را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به این‌که مسئولیت این آشپزخانه از ابتدای آبان ماه به مدیریت مهمانسراهای حرم مطهر رضوی واگذار شده است، افزود: غذای طبخ شده در این آشپزخانه به مهمانسرای حرم مطهر منتقل و بین پرسنل توزیع می‌شود.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.