سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: توسعه شهری مشهد به خصوص در مناطق حاشیه‌ای، این کلانشهر را نیازمند حداقل سه بیمارستان هزار تختخوابی کرده است.

مشهد به ۳ بیمارستان هزار تختخوابی نیازمند است

به گزارش قدس خراسان، محمود شبستری اظهار کرد: هرچند خدمات درمانی در این شهر به تناسب توسعه جمعیتی آن بوده است اما افزایش مهاجرت ها موجب شده این کلانشهر نیازمند مراکز درمانی بیشتری باشد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هم اکنون شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حدود سه هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی کمبود دارد که این بخش نیازمند توجه ویژه به خصوص خیران حوزه سلامت است.

وی گفت: توجه به مراکز درمانی پیشگیری انواع سرطان‌ها، ساخت خوابگاه‌های دانشجویی و نگاه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت از مهمترین موارد نیاز حوزه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

شبستری افزود:وزارت بهداشت در جنوب شهر مشهد در حال ساخت بیمارستانی ۵۴۰ تختخوابی است و این فقط یکی از نمونه‌هاست اما استاندارد شدن خدمات پزشکی و مراکز درمانی به کار بیشتری نیاز دارد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه همکاری و تعامل داروسازان با حوزه سلامت را در خدمات رسانی مطلوب موثر دانست و اضافه کرد: با توجه این موضوع، نظارت بر زیر ساخت عملکردی داروخانه‌های دولتی و خصوصی نسبت به خدمات رسانی مطلوب به مردم افزایش یافته است و در راستای تحقق آن، کارگروه تحقیق و توسعه به همت کارشناسان متخصص دانشگاه در این حوزه تشکیل شده است.

وی گفت: در همین راستا، هزینه‌های داروخانه‌ها با توجه به الکترونیکی شدن نسخه‌ها طبق برنامه ریزی و استاندارد سازی تعرفه خدمات دارویی، در حال پالایش است و به زودی به نتیجه خواهد رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.