رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، در پی شروع عملیات طوفان الاقصی از سوی مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر، صدها کارخانه تولید مواد غذایی، دارو و محصولات اصلی رژیم صهیونیستی با کمبود جدی نیروی کار مواجه شده‌اند.

کمبود جدی نیروی کار در اراضی اشغالی پس از عملیات «طوفان الاقصی»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادند، صدها کارخانه حیاتی که مواد غذایی، دارو و محصولات اصلی رژیم صهیونیستی را تامین می‌کنند به دلیل تحولات اخیر پس از هفتم اکتبر با مشکل کمبود جدی نیروی کار روبرو هستند.

چند روز پیش مجله «فارن پالسی» آمریکا ارزیابی کرد، در پی جنگ در نوار غزه، ممکن است مواد غذایی در اراضی اشغالی تمام شود. رسانه‌های صهیونیستی هم گزارش دادند که مواد غذایی تولید نمی‌شود زیرا نیروی کار خارجی اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

در همین راستا، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی نظرسنجی اتحادیه صنعتگران را منتشر کرد که نشان داد، ۷۰ درصد از کارخانه‌ها با گذشت دو هفته از آغاز حمله غزه اعلام کمبود نیرو کرده‌اند. شبکه «کان» رژیم صهیونیستی هم از کمبود نیروی کار در حوزه روانشناسی و مراکز کشاورزی در جنوب اراضی اشغالی خبر داد و اعلام کرد، ۴۰۰۰ کارگر خارجی اراضی اشغالی را ترک کرده‌اند.

رسانه‌های صهیونیستی همچنین اعلام کردند، بر اثر حمله حماس به شهرک‌های اطراف غزه به بخش کشاورزی رژیم صهیونیستی آسیب سنگینی وارد آمده و با مشکل کمبود نیرو روبروست.

وب‌سایت «۰۴۰۴» رژیم صهیونیستی گزارش داد، موشه اربیل، وزیر داخلی این رژیم به اداره جمعیت و مهاجرت دستور داده، فورا از کشورهای جدیدی برای بخش کشاورزی نیروی کار جذب کنند اما هنوز هیچ نیروی کاری جذب نشده است. این وب‌سایت اعلام کرد، مزارع کشاورزی به شدت تخریب شده‌اند و بهبود این حوزه نیازمند جذب تعداد بالایی از کارگران است.

روزنامه «فایننشال تایمز» انگلیس هم در گزارشی نوشت، اقتصاددانان پیش‌بینی می‌کنند همراه با تشدید نگرانی‌ها از جنگ طولانی مدت با مقاومت در غزه، اقتصاد رژیم صهیونیستی ضعیف شده و کابینه دچار کسری بودجه شود.

این روزنامه نوشت، در حالی که رژیم صهیونیستی درگیر تبعات حمله هفتم اکتبر است، تجارت شرکت‌ها فروپاشیده و خیابان‌ها تقریبا خالی است زیرا جنگ، به اقتصاد این رژیم ضربه زده است. روزنامه مذکور نوشت، نخستین ضربه حمله حماس این بود که مغازه‌ها و رستوران‌های رژیم صهیونیستی به اجبار بسته و صدها پرواز لغو شدند. بسیج شدن ۳۶۰ هزار نیروی ذخیره هم موجب شد شرکت‌ها نیروی کار خود را از دست بدهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.