سفیر فلسطین در انگلیس تاکید کرد، فلسطین به خاطر خواهد سپرد که چه کسانی علیه قطعنامه سازمان ملل که خواستار آتش بس در نوار غزه شد، رای دادند.

فلسطین: کسانی که به قطعنامه آتش‌بس در غزه رای منفی دادند فراموش نمی‌کنیم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، حسام زملط، سفیر فلسطین در بریتانیا در یک سخنرانی در محل تجمع حامیان فلسطین در میدان پارلمان در شهر لندن اظهار کرد، جنایابت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها «خلاف وجدان» هستند و این رژیم اقدام به کشتن هزاران نفر مردم بی گناه از جمله ۳۰۰۰ کودک کرده است.

او بیان کرد: «اسرائیل موفق به از بین بردن خانه‌ها، مدارس، کلیساها و مساجد ما شد. اسرائیل موفق شده مخابرات در غزه را قطع کند. می‌دانید چرا؟ چون می‌خواهند در تاریکی مرتکب جنایات شوند.»

زملط با اشاره رای گیری روز جمعه در مجمع عمومی سازمان ملل بر سر قطعنامه درخواست آتش‌بس بشردوستانه فوری در غزه تاکید کرد، هر چند سازمان ملل رای به نفع آتش‌بس داد اما رژیم صهیونیستی به آن گوش نخواهد کرد.

قطعنامه مذکور با ۱۲۰ رای موافق، ۱۴ رای مخالف و ۴۵ رای ممتنع تصویب شد.

او با اشاره به ۱۴ رای مخالفی که به این قطعنامه داده شد، تاکید کرد: «ما آنها را به خاطر خواهیم سپرد.»

زملط خاطرنشان کرد: «رای دادن مخالف به حفاظت از جان غیرنظامیان را تصور کنید! رای دادن ضد قوانین بین‌المللی را تصور کنید! چه بر سر انسانیت ما آمده است؟ چه بر سر ارزش‌های ما آمده است؟ چه بر سر نظام بین‌المللی که وعده قوانین برابر برای همه را می‌دهد آمده است؟!»

او از رهبران جهان خواست علیه این بی عدالتی به پا خیزند.

زملط گفت: «این یک لحظه تاریخی است، این لحظه انتخاب ما بین تاریکی یا نور، بین اعمال وحشیانه قدرت یا هدایت اخلاقی بر مبنای قانون است.»

این اظهارات سفیر فلسطین در حالی مطرح شد که مواضع سران و سیاستمداران ارشد انگلیس از جمله ریشی سوناک، نخست وزیر و کر استارمر، رهبر حزب کارگر این کشور در حمایت نکردن از آتش‌بس در غزه با انتقادات شدید در داخل این کشور مواجه شده است.

میک لینچ، دبیر کل اتحادیه تجاری حمل‌ونقل زمینی، ریلی و دریایی انگلیس از کر استارمر و رهبران حزب کارگر خواست که اعمال آتش‌بس در غزه را مطالبه کنند.

او در سخنرانی به تجمع کنندگان حامی فلسطین در لندن گفت: «ما از رهبران حزب کارگر و کل جنبشمان می‌خواهیم از صلح و نه جنگ حمایت کنند. استارمر باید همین الان خواستار یک آتش‌بس فوری و عرضه گسترده کمک‌های اضطراری به مردم غزه شود.»

او اضافه کرد: «همین الان به کشتار پایان دهید. برای آتش‌بس فوری درخواست دهید و بیایید مسیری به سمت حل‌وفصل وضعیت بر مبنای صلح، عدالت اجتماعی، حقوق بشر، آزادی و منزلت برای همه ایجاد کنیم.»

زارا سلطانه، یک قانونگذار حزب کارگر انگلیس نیز گفت، سکوت به معنی «همدستی» در جنایات است و حزب او نمی‌تواند ساکت مانده و همدست آنها شود.

او بیان داشت: «بنا بر این بیایید این پیام را به همه رهبران سیاسی کشورمان، به مردم سراسر جهان و فراتر از همه به مردم فلسطین بدهیم: ما می‌گوییم که در کنار شما و فلسطین می‌ایستیم و آنقدر اعتراض خواهیم کرد تا رهبران ما گوش دهند و ریزش بمب‌ها متوقف شود.»

سلطانه خاطرنشان کرد، حزب او به اعتراض کردن تا زمانی که محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی برداشته شده و جریان غذا، آب و دارو به این باریکه مجددا برقرار شود، ادامه خواهد داد.

وی افزود: «ما به انتقاد کردن تا زمانی که اشغالگری پایان یابد و فلسطین آزاد باشد ادامه خواهیم داد.»

تجاوز به نوار غزه برای بیست و سومین روز بیش از ۸۰۰۰ شهید، ۱۹ هزار و ۷۴۳ زخمی و ۲۰۰۰ مفقود و تخریب منازل و ساختمان‌های مسکونی بر سر ساکنان آن برجای گذاشته شده و همچنین راه‌های اصلی و فرعی و زیرساخت‌ها در مناطق مختلف غزه تخریب شده است.

حملات اشغالگران باعث شده یک میلیون و نیم فلسطینی از منازلشان در غزه آواره شده و در شرایط بسیار سختی زندگی کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.