رئیس جمهور روسیه در پیام تبریکی به «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای خود به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری در این کشور گفت، ترکیه بر چالش‌های متعددی غلبه کرده و به موفقیت‌های شناخته شده‌ای دست یافته است.

پوتین به اردوغان: ترکیه کشور مورد احترام در جهان است

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه بعد از ظهر یکشنبه به وقت تهران پیام تبریکی به همتای ترکیه‌ای خود به مناسبت صدمین سالگرد تاسیس جمهوری در ترکیه ارسال کرد.

به گزارش خبرگزاری «نیوز آرمنیا»، در پیام پوتین به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه آمده است: «کشور شما بر چالش‌های متعددی غلبه کرده و به موفقیت‌های شناخته شده‌ای دست یافته است. ترکیه کشوری بسیار مورد احترام در صحنه جهانی است.»

در بخش دیگر این پیام آمده است: « روابط روسیه و ترکیه با روح دوستی و حسن همجواری در حال توسعه است، این موضوع در دیدار اخیر ما در "سوچی" کاملاً تأیید شد. همکاری در جهات مختلف نتایج مثبتی را به همراه دارد و پروژه های مشترک قابل توجهی به طور نظام‌مند اجرا می شوند. مسکو و آنکارا با موفقیت تلاش‌ها را برای رسیدگی به موارد مهم دستور کار منطقه‌ای و جهانی هماهنگ می‌کنند.»

ائتلاف ناتو نیز به همین مناسبت پیامی به دولت ترکیه ارسال کرد.  به گزارش خبرگزاری «آناتولی» ائتلاف ناتو با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «اکس» صدمین سالگرد تاسیس جمهوری ترکیه را به این کشور تبریک گفت.

علاوه بر حساب اصلی ناتو، در حساب‌های کاربری مراکز فرماندهی و نهادهای مختلف ناتو نیز پیام‌های تبریک به مناسبت صدمین سالگرد جمهوری ترکیه منتشر شد.

وبگاه «دووار» نیز در این خصوص نوشت، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور، مقامات کشوری و نظامی و رهبران احزاب سیاسی روز یکشنبه در مقبره مصطفی کمال آتاتورک گرد هم آمدند تا صدمین سالگرد جمهوری ترکیه را جشن بگیرند.

اردوغان در سخنانی اظهار داشت: «جمهوری ما امن‌تر از همیشه و در دستان امن و صالح است.»

پایان پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خان......خ....اهری اسمیر ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    0 0
    برخلاف سایت تابناک و برخی رسانه های تفرقه افکنی که دارای باورهای میتولوجیسم هستند این سایت حقایق را بیان کرده است.در حالی که رسانه های دارای گرایش التقاطی از میتولوجیسم و ظاهراسلام.. مبین نظر افرادی است که مخالفت شان با اسرائیل با هرانگیزه ای که باشد پررنگ تر از حمایت از مظلومیت فلسطینی هاست..یعنی تفسیر خاصی از الزامات ایرانیت در مقایسه با اسلامیت یا جمهوری اسلامی دارند.و این رویکرد در صورت ضعف ساختار مناسب، می تواند درسیاست منطقه ای با کشورهای عرب و ترک و ..حاشیه هایی ایجاد کند.