وزیر دفاع روسیه امروز/دوشنبه گفت: پس از این که مسکو اقدامات متقابلی را برای جلوگیری از گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ( ناتو) به شرق بکار بست، غرب از اوکراین به عنوان دژکوب برای جبران «شکست راهبردی» در برابر روسیه استفاده می‌کند.

وزیر دفاع روسیه: غرب از اوکراین برای اعمال «شکست راهبردی» علیه روسیه استفاده می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: سرگئی شایگو در دهمین اجلاس امنیتی شیانگشان در چین گفت: کاخ سفید با نادیده گرفتن حق مشروع روسیه برای تضمین امنیت خود مصررانه به دنبال گسترش سازمان تحت کنترل خودش (ناتو)، به شرق بود.

وی گفت: این اقدامات تهاجمی ما را مجبور به بکار بستن اقداماتی تقابلی کرد. در پاسخ، غرب علنا در مسیر یک جنگ ترکیبی برای تحمیل «شکستی راهبردی» به روسیه گام برداشت. غرب برای تامین منفعت خود از اوکراین به عنوان دژکوب (ابزاری در جنگ های قدیمی برای شکستن دژها) استفاده کرد و به اوکراین نقش یک ماده مصرفی را داد.

وزیر دفاع روسیه خاطرنشان کرد سیاست کشورهای غربی برای تشدید درگیری ها با روسیه، تهدیدی علیه درگیری مستقیم نظامی بین قدرت های هسته ای است و تبعات فاجعه باری دارد.

شویگو سپس اظهار داشت: عقب نشینی روسیه از تصویب پیمان منع جامع آزمایش هسته‌ای به معنای نابودی این رژیم توازن نظامی-راهبردی نیست. این تصمیم فقط برای اطمینان از حفظ توازن با آمریکا بود که هرگز این پیمان را تصویب نکرده است.

این مقام روس خاطرنشان کرد که فعالیت های بیولوژیکی ارتش آمریکا شتاب گرفته و واشنگتن شبکه ای از آزمایشگاه های خود را در برخی از کشورهای منطقه آسیا-اقیانوسیه از جمله سنگاپور، تایلند، کامبوج و کره جنوبی مستقر کرده است.

شایگو افزود، آزمایشگاه های آمریکایی مشابهی نیز در اوکراین با کمک کشورهای اروپایی «که امروز به دنبال پیوستن به سازوکارهای آسه آن پلاس هستند» در آن کشور فعالیت می کنند.

وزیر دفاع روسیه روز دوشنبه برای انجام یک دیدار کاری وارد پکن شد. این دیدار شامل شرکت در دهمین اجلاس شیانگشان بود. در این اجلاس نمایندگانی از مقامات ارشد، وزرای دفاع و کارشناسان کشورهای منطقه آسیا و اقیانوسیه و نیز تعدادی از کشورهای اروپایی شرکت دارند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز اجلاس شیانگشان را بزرگترین نشست سالانه دیپلماسی نظامی چین معرفی کرده است. شویگو به عنوان اولین سخنران روز دوشنبه این اجلاس معرفی شدکه نشان می‌داد چین قصد دارد کانون این اجلاس را در اختیار روسیه قرار دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.