۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۲
کد خبر: 929904

​​​​​​​یکی دو روز پیش خبرگزاری‌ها در یک خبر جدی علمی نوشتند دانشمندان برزیلی برای ترک اعتیاد به یک ماده مخدر خیلی پراستفاده و معروف و همچنین یک ماده مخدر پراستفاده اما کمتر معروف، واکسنی به نام ... حالا نامش مهم نیست

این مطلب، علمی و مستند نیست

میم.ظرافتی / چون الان اگر اسم آن دو مخدر را ببریم ممکن است متهم به اشاعه و ترویج مواد مخدر و روانگردان شویم. اسم واکسن را هم اگر ببریم ممکن است بگویند چقدر از مافیای دارو گرفتی توی این ستون آگهی بازرگانی بنویسی؟ خلاصه دانشمندان برای درمان اعتیاد به دو ماده مخدر، واکسن ساخته‌اند. آن‌ها معتقدند افرادی که تلاش در ترک دارند به کمک این واکسن بخت بیشتری برای ترک دارند چراکه واکسن اجازه نمی‌دهد ماده مخدر به مغز برسد و آن‌ها دیگر وارد چرخه لذت بردن از موادمخدر نخواهند شد.

ته‌دیگ
 تحلیلگران و کارشناسان این ستون ضمن اینکه پیشاپیش از مصرف هرگونه مخدر و روانگردان و حتی مصرف کوکائین و کراک ابراز انزجار کرده، معتقدند این واکسن کاربرد چندانی ندارد و کشف و تولیدش هم کار بیخودی است. آن‌ها معتقدند بی‌شک دانشمندان و سازندگان این واکسن یک دستشان با مافیای دارو توی یک کاسه است و دست دیگرشان با تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر. کارشناسان ما برای اینکه متهم به جناح‌گرایی و راست یا چپی بودن نشوند، از اعلام اینکه دست چپ دانشمندان توی دست مافیای دارو است یا دست راستشان خودداری کرده و می‌افزایند این‌ها اگر راست می‌گویند واکسنی تولید می‌کردند که افراد بزنند اصلاً معتاد نشوند نه اینکه اول معتاد بشوند، مواد بزنند، بعد بروند واکسنی بزنند که نگذارد مواد به مغزشان برسد. این‌جوری ترس ملت از اعتیادآور بودن مواد می‌ریزد، روزی هفت هشت بار مواد می‌زنند و هر بار رویش واکسن! حساب کنید چقدر تعداد موادزن زیاد می‌شود، مصرف و فروش مواد و بعد واکسن بالا می‌رود و مافیای واکسن و توزیع‌کنندگان مواد مخدر چه سودی می‌کنند.
کارشناسان ما همچنین معتقدند این کار مثل این می‌ماند که مثلاً برزیلی‌ها اول توی اینترنت فیلترینگ راه بیندازند بعد موفق شوند برایش فیلترشکن تولید کنند بعد هم اعلام کنند فیلترشکن دو نوع قانونی و غیرقانونی دارد. آن وقت فروشندگان غیرقانونی را دستگیر و... همکارانم اشاره می‌کنند شما مطمئنی کارشناسانت، چیزی مصرف نکرده‌اند؟ همکارانم بی‌ربط نمی‌گویند و یکی نیست به کارشناسان و تحلیلگران بگوید واکسن، مواد مخدر و این‌جور چیزها چه ربطی به فیلترینگ دارد؟ 
منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.