رییس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی با وجود میلیون‌ها زائر سالیانه، طرحی بسیار لازم و ضروری است.

راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در خراسان رضوی ضروری است

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام حمزه خلیلی در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری پنجره واحد سرمایه گذاری خراسان رضوی با بیان اینکه اهمیت اقتصاد و سرمایه گذاری همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده، اظهار کرد: اقتصاد شاه کلید حل بسیاری از مشکلات جامعه است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با تاکید بر اینکه تسهیل امورات مرتبط با مردم اهمیت ویژه‌ای دارد، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در استان خراسان رضوی با وجود میلیون‌ها زائر سالیانه، طرحی بسیار لازم و ضروری است که باید همه حوزه‌های مرتبط پای کار تحقق آن بیایند.

وی افزود: پنجره واحد باید مجموعه‌ای برنامه محور، اثرگذار و جریان ساز در حوزه سرمایه‌گذاری و رفع مشکلات این حوزه باشد تا بتواند اعتماد سرمایه گذاران داخلی و خارجی را جلب و اتفاقات بزرگی را رقم بزند.

خلیلی بر ضرورت استفاده از بخش خصوصی در این مجموعه تاکید کرد و گفت: اگر این کار محقق شود، بزرگترین کار در استان اتفاق خواهد افتاد و اهمیت ویژه‌ای دارد.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با بیان اینکه دستگاه قضایی هم باقوت و باهدف رفع مشکلات موجود و تسهیل و تسریع در امر سرمایه گذاری در کنار این مجموعه جدیدالتاسیس خواهد بود، تصریح کرد: برای موفق بودن این مجموعه، نیاز به شناسایی کامل ظرفیت‌های سرمایه گذاری در استان و ارائه آن به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی داریم.

مدیریت زمان در مقوله مهم جذب سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد

در ادامه سعید صیفی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی مشهد ضمن تاکید بر اهمیت راه اندازی پنجره واحد و یکپارچه سرمایه‌گذاری استان، نمایشگاه بین المللی را دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی دانست و اظهار کرد: با تاکید شهردار و تأیید اعضای شورای اسلامی شهر، درصدد آن هستیم باراه اندازی این ایده ارزشمند، نمایشگاه بین‌المللی را به هاب تجاری شرق کشور و همچنین هاب تجاری منطقه تبدیل کنیم.

سعید صیفی با اشاره به فعالیت‌های گسترده نمایشگاه بین‌المللی مشهد در حوزه‌های داخلی و خارجی، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین اهداف این مجموعه حرکت در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت پرداختن به موضوعات اقتصادی است.

وی اضافه کرد: در منشور گام دوم انقلاب، رهبر انقلاب اسلامی تاکید ویژه‌ای بر استفاده از پتانسیل جمعیت ۶۰۰ میلیونی ۱۵ کشور همسایه دارند که ما نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این خصوص داریم.

صیفی با اشاره به اینکه مدیریت زمان در مقوله مهم جذب سرمایه گذار بسیار اهمیت دارد، یادآور شد: نمایشگاه بین‌المللی به لحاظ جغرافیایی موقعیت استراتژیکی خوبی دارد که ساختمانی هم در ابتدای ورودی این مجموعه برای استقرار پنجره واحد پیش بینی شده که تا سه ماه آینده ساخت آن به اتمام رسیده و با حضور و استقرار نمایندگان حوزه‌های مرتبط با سرمایه گذاری استان به بهره برداری خواهد رسید.

نیازمند همراهی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم

محمدرضا قلندر شریف، شهردار مشهد نیز در این جلسه با بیان اینکه برای توسعه شهر و استانمان نیازمند همراهی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی هستیم، گفت: با توجه به اهمیت موضوع سرمایه گذاری در استان و ضرورت داشتن مجموعه‌ای برای تسهیل این امر مهم، ایده تشکیل پنجره واحد و یکپارچه سرمایه‌گذاری را در مشهد و در محل نمایشگاه بین‌المللی، با توجه به شرایط خوب و استراتژیک این مجموعه، ارائه دادیم که با استقبال خوب استاندار خراسان رضوی، شورای اسلامی شهر و دیگر مجموعه‌های مرتبط به ویژه دادگستری استان مواجه شدیم.

قلندر شریف بابیان اینکه در حوزه پنجره واحد نگاهمان صرفاً پرداختن به مدیریت شهری نیست، افزود: در جلساتی که با تعدادی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی داشتیم تعداد قابل توجهی از آنها انتقاداتی را به فرآیندها و مسیرهای تحقق سرمایه‌گذاری داشتند که گاهاً منجر به انصراف آنها از ادامه راه می‌شد، لذا با هدف تجمیع خدمات مورد نیاز در مسیر تحقق یک سرمایه گذاری مؤثر، به این فکر افتادیم که امیدواریم با همراهی جدی همه متولیان امر، شاهد راه اندازی این مجموعه مهم در نمایشگاه بین‌المللی باشیم.

اقتصاد پاشنه آشیل هر جامعه‌ای است

رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز با بیان اینکه اقتصاد پاشنه آشیل هر جامعه‌ای است، گفت: وقتی مقام معظم رهبری سالهاست دغدغه جدی در حوزه اقتصادی دارند و با انتخاب شعارهای مرتبط این دغدغه را به وضوح بیان داشتند، وظیفه همه متولیان امر است که با جدیت برای تحقق منویات معظم له تلاش کنند.

حسن موحدیان خاطرنشان کرد: مدیریت شهری قصد تولی گری در این حوزه را ندارد اما با احساس نیازی که داشته، برنامه ریزی کرده تا با قدرت در این مقوله مهم مشارکت کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.