عصر شعر خزان به یاد شهدای مظلوم غزه و به نشانه انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، با حضور شعرا و کارشناسان ادبی در اردبیل برگزار شد.

عصر شعر خزان به یاد شهدای غزه در اردبیل برگزار شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از ایرنا، در عصر شعر خزان که عصر دوشنبه در سالن کتابخانه مرکزی استان اردبیل ترتیب یافت، شاعران، سروده‌های خود را به زبان‌های ترکی و فارسی درباره مظلومیت کودکان و نوجوانان به خون غلطیده غزه و آرزوی جهانی عاری از سلاح و سرشار از صلح قرائت کردند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل در حاشیه این برنامه ادبی، هدف از این محفل را همدردی و همنوایی با شهدای غزه از طریق زبان شعر و ادب اعلام کرد و گفت: عصر شعر خزان از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی اردبیل و با همکاری انجمن شعر بانوان "باخیش" برگزار و سروده‌های قابل توجهی از حیث ساختار و محتوا در آن خوانده شد.

پروانه رضاقلیزاده ابراز امیدواری کرد برنامه‌های ادبی و فرهنگی مشابهی با هدف همنوایی با شهدای فلسطین و اعلام نفرت از رژیم صهیونیستی در سایر دستگاه‌های فرهنگی برگزار شود.

در بخش دیگری از برنامه، شعرهای آزاد با مضامین و قوالب متنوع قرائت شد و استاد دلداده مقدم از استادان پیشکسوت زبان و ادبیات فارسی دانشگاه‌های اردبیل، درباره جایگاه مدح در شعر و ادب فارسی گفت: در بررسی تطور شعر و ادب فارسی چنین معلوم می‌شود که شعر در دربار حکام ظهور و بروز یافته است و شعرا نیز برای هدف‌هایی به مدح امرا و حاکمان روی آورده اند.

وی با اشاره به شعر " من آنم که در پای خوگان نریزم / مر این قیمتی در لفظ دری را " از ناصرخسرو قبادیانی، اظهار کرد: معدود شاعرانی از مدح امرا و سلاطین گریزان بوده اند و سعدی نیز از آن جمله شاعران است که مدح حکام از سوی شاعر را ناپسند می‌داند.

انجمن‌های ادبی متعددی نظیر آل محمد (ص)، کلک خیال، ادواری، شهریار و باخیش زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل فعالیت می‌کنند و اغلب شاعران آنها صاحب آثار و کتاب‌های متعدد هستند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.