۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 930237

سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: فعلاً خبری از تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز نیست. شاید در این خصوص ظرفیتی اعلام شود، اما تا به حال که چیزی گفته نشده است.

چه خبر از تکمیل ظرفیت آزمون دبیری ؟

احمدحسین فلاحی در مورد تکمیل ظرفیت آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز گفت: فعلا خبری از تکمیل ظرفیت برای آزمون استخدامی دبیری و هنرآموز نیست. شاید در این خصوص ظرفیتی اعلام شود، اما تا به حال که چیزی گفته نشده است. در واقع تا اطلاع ثانوی تکمیل ظرفیتی برای آزمون استخدامی دبیری نخواهیم داشت.

فلاحی در ادامه در مورد برطرف شدن کمبود معلم نیز بیان کرد: هم اکنون شرایط مساوی هرسال است و ما همچنان حدود ۲۵۰ هزار کمبود معلم را داریم.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: درست است که یک سری معلم جدید وارد آموزش و پرورش شده اند، اما نزدیک به همان میزان ورودی، عده‌ای به دلیل بازنشستگی و… از آموزش و پرورش رفته‌اند.

لازم به ذکر است؛ با اعلام نتایج نهایی آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز برای مدارس کشور حدود ۱۵ هزار نفر پذیرفته شده‌اند که تا نیمه آبان وارد مدارس کشور می‌شوند. آزمون استخدامی جذب دبیر و هنرآموز ۱۲ مرداد امسال برگزار شد و قرار بود تعداد ۲۲ هزار و ۱۸۴نفر پذیرفته شوند.

همچنین در آزمون استخدامی آموزگاری نیز برای جذب ۲۴ هزار و ۶۹۴ نفر آموزگار ابتدایی، ۲۳۳۲ نفر آموزگار استثنایی و ۹۹۲ آموزگار برای مناطق عشایری مجوز صادر شد که در مجموع ۲۸ هزار و ۱۷ نفر آموزگار استخدام شوند، اما آموزش و پرورش تنها ۱۸ هزار نفر از این افراد را جذب کرد که شماری از آن‌ها در مرحله کتبی و ارزیابی نمره قبولی و حدنصاب علمی را کسب کرده‌اند، اما به دلیل مشکلات گزینشی تحت عنوان کد ۱۹ از به خدمت گرفتن این افراد تاکنون ممانعت به عمل آمده است.

منبع: خبرگزاری ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    قسمتون میدم به قرانی ک بهش سوگندیادمیکنیدتکمیل ظرفیتن صادرکنیدعدالت عدالت برقرارکنید معلم کم داریدازکارنامه سبزهااستفاده کنید