خسرو معتضد؛ تاریخ نگار و محقق ایرانی درباره ادعای یهودیان درخصوص صهیونیسم بودن کوروش با استناد به کتاب تاریخ هرودوت یا کتاب تواریخ (کتابی تاریخی است و هرودوت، مورخ یونانی، آن را نوشته است)، توضیح داد.

آیا کوروش صهیونیست بود؟/ دروغ های جشن پوریم

به گزارش قدس آنلاین؛ وی در برنامه ای تلویزیونی گفت : این کتاب نخستین کتاب تاریخ در جهان به‌شمار می‌رود که شامل ۹ کتاب است و شرح زندگانی چهار شاه ایرانی کوروش بزرگ، کمبوجیه دوم، داریوش بزرگ، خشایارشا در تاریخ هرودوت آمده‌است که به ریز جزئیات زندگی کوروش اشاره کرده است، اما در هیچ قسمتی از این کتاب نیامده که کوروش برای نجات یهودیان بابل را تصرف کرده است.

وی با اشاره به کتاب «تاریخ کشورهای باستان نوشته مارگارت اولیفان» می‌افزاید: در زمان کوروش بابل شهر بسیار بزرگی، شبیه نیویورک امروز بود. در این کتاب آمده است؛ وقتی کوروش بابل را تصرف کرد دستور داد همه اسیران را آزاد کنند و چون به همه ادیان احترام می‌گذاشت، به مردوک خدای بابل نیز ادای احترام کرده است.

معتضد ادامه می‌دهد: یهودیان ادعاهای دروغین زیادی می‌کنند. یکی از  دروغ‌های بزرگی که می‌گویند درباره جشن پوریم است. آن‌ها می گویند پوریم جشنی است که در آن خشایارشاه ۷۵ هزار ایرانی از طبقه ویسپوران (اشراف زادگان) را به خاطر استر( دختر یهودی که خشایار شاه عاشق آن بوده و به گفته هامان وزیر خشایار شاه این زن نفوذی یهودیان بوده) کشته است. درحالی که خشایار شاه فقط هامان را به دلیل خیانت کشته است و ممکن نیست ۷۵ هزار ایرانی اصیل زاده را به خاطر یک دختر یهودی کشته و هیچ اتفاقی نیافتاده باشد. آن هم در آن زمان که وقتی کمبوجیه برادر خود یعنی بردیا را کشت مردم متوجه شدند و او خودکشی کرد. بنابراین طبق مستندات تاریخی کوروش یک ایرانی مهربان بوده که همه دنیا او را می شناسند و به دلیل احترامی که به همه انسان‌ها و ادیان می‌گذاشته،همه جهانیان به او احترام می‌گذارند.

منبع: قدس آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.