نخست‌وزیر انگلیس یک مقام دولتی را به دلیل درخواست برای آتش‌بس «دائمی» در غزه برکنار کرد.

آزادی در قفس / مقام دولت انگلیس به خاطر حمایت از آتش‌بس در غزه اخراج شد!

رسانه‌های انگلیسی از اخراج یکی از دستیاران دولت این کشور از سوی «ریشی سوناک»، نخست وزیر، تنها به خاطر حمایت او از برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مخالفتش با جنایات رژیم صهیونیستی خبر دادند. به نوشته پایگاه «پولتیکو»، «پل بریستو»، قانونگذار حزب محافظه‌کار و دستیار پارلمانی شخصی «میشل دونیلان»، وزیر مشاور دولت انگلیس در حوزه فن‌آوری، موضعی بر خلاف نظر نخست وزیر انگلیس در پیش گرفت و خواستار آتش‌بس در نوار غزه شده و نسبت به تحمیل آنچه که او «مجازات دسته جمعی مردم غزه» خواند هشدار داد.

بریستو هفته گذشته نامه‌ای به سوناک ارسال کرده و در آن از نخست وزیر انگلیس درخواست کرد، خواستار«آتش‌بس دائم با هدف نجات جان انسانها و اجازه به عرضه ستون مداوم کمک‌های بشردوستانه به مردمی که بیش از هر چیزی به آنها نیاز دارند» شود. ریشی سوناک مدعی شده است، صرفا از اعمال «وقفه‌های خاص» در درگیری‌های غزه برای آنکه اتباع بریتانیایی اجازه ترک منطقه را پیدا کنند و کمک بشردوستانه به آنجا وارد شود حمایت می‌کند اما زیر بار درخواست‌ها برای آنکه خواستار آتش‌بس شود نمی‌رود.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیر انگلیس عصر دوشنبه اعلام کرد: «از پل بریستو خواسته شده، به دلیل ایراد اظهارنظرهایی بر خلاف اصول مسئولیت‌پذیری دسته جمعی، سمتش را در دولت انگلیس ترک کند.» بریستو به این ترتیب تبدیل به اولین عضو دولت یا حزب مخالف کارگر شده که به خاطر اتخاذ موضع مغایر با خط مشی رهبران آنها درقبال جنگ حماس و رژیم صهیونیستی اخراج می‌شود.

آزادی در قفس / مقام دولت انگلیس به خاطر حمایت از آتش‌بس در غزه اخراج شد!

عصبانیت مقام انگلیس از افزایش تحرکات ضداسرائیلی در لندن

حامیان فلسطین طی سه هفته گذشته به رغم محدودیت‌های شدیدی که برآورمن علیه تجمعات ضد صهیونیستی در انگلیس وضع کرده است، چندین تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند.اما  وزیر کشور انگلیس روز گذشته در اظهاراتی که نشان‌دهنده عمق عصبانیت و استیصال دولت لندن از افزایش تحرکات ضد صهیونیستی در این کشور است، تظاهرات حامیان فلسطین را راهپیمایی نفرت توصیف کرد.

سوئلا برآورمن در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، گفت: «در روزهای آخر هفته گذشته ده‌ها هزار نفر را در خیابان‌ها دیده‌ایم که خواستار محو (رژیم) اسرائیل از روی نقشه زمین بودند.» وی افزود: «به نظر من تنها یک راه برای توصیف این راهپیمایی‌ها وجود دارد: آنها راهپیمایی‌های نفرت هستند.»

حامیان فلسطین طی سه هفته گذشته به رغم محدودیت‌های شدیدی که برآورمن علیه تجمعات ضد صهیونیستی در انگلیس وضع کرده است، چندین تظاهرات اعتراضی در شهرهای مختلف برگزار کرده‌اند. شنبه گذشته طبق آمارها افزون بر ۵۰۰ هزار نفر از حامیان فلسطین در خیابان‌های لندن سرازیر شده و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی شعارهایی را در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه، ارسال کمک‌های بشردوستانه به این منطقه و آزادی کامل فلسطین سردادند.

برآورمن دو هفته پیش به این بهانه که حماس در فهرست سازمان‌های تروریستی انگلیس قرار دارد، برخورد پلیس لندن با حامیان گروه‌های مقاومت را خواستار شد. وی در نامه‌ای به پلیس، اهتزاز پرچم فلسطین و شعار آزادی این سرزمین را از جمله مصادیق حمایت از جنبش مقاومت اسلامی (حماس) برشمرد. هفته پیش نیز رابرت جنریک معاون وی خطاب به حامیان گروه‌های مقاومت فلسطین هشدار داد که روادید آن‌ها ابطال و از این کشور اخراج خواهند شد. وی در نامه‌ای به تمام پاسگاه‌های پلیس این کشور درخواست کرد که فهرست اتباع خارجی ساکن انگلیس را که به دلیل حمایت از گروه‌های مقاومت فلسطین دستگیر می‌کند، به این وزارت‌خانه گزارش کند.

با این حال حامیان فلسطین تاکید دارند که تا پایان محاصره غزه و توقف درگیری‌ها به تظاهرات خود ادامه می‌دهند. طبق برنامه اعلام شده، شنبه آتی نیز تظاهرات دیگری در لندن برنامه ریزی شده که انتظار می‌رود با مشارکت بالای حامیان فلسطین برگزار شود.

اما این رویکرد ضد فلسطینی مقامات لندن و اجازه ندادن برای کوچکترین انتقاد از اشغالگران صهیونیست در حالی است که همانا در هنگامه اغتشاشات کشورمان، اتهامات بی اساسی در مورد ازادی بیان به تهران نسبت می دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.