معاون یونیسف روز سه شنبه با اشاره به جان باختن و جراحت روزانه ده‌ها کوک در غزه، خواستار اقدام فوری شوری امنیت سازمان ملل متحد شد.

معاون یونیسف: روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه مجروح شده یا جان می‌دهند

به گزارش قدس انلاین به نقل از خبرگزاری فارس، «کاترین راسل» معاون «یونیسف» روز سه‌شنبه خواستار اجرای قوانین بین‌المللی توسط رژیم صهیونیستی در نبرد با حماس شد

کاترین راسل در پستی در شبکه اجتماعی «اکس» نوشت: «براساس گزارش‌ها، روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه کشته یا زخمی می‌شوند. این تعداد عمق جان هر یک از ما را تکان می‌دهد. شورای امنیت باید فوراً قطعنامه‌ای را تصویب کند که احترام به قوانین بین المللی، آتش بس بشردوستانه، دسترسی ایمن و بدون مانع به کمک های بشردوستانه دران ذکر شده باشد.»

معاون یونیسف: روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه مجروح شده یا جان می‌دهند

 جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بعد از ظهر امروز سه‌شنبه اردوگاه جبالیا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند و دست به کشتار جدیدی زدند. خبرگزاری «شهاب» گزارش داد، در نتیجه این حملات، تا کنون دستکم ۵۰ نفر به شهادت رسیدند و دهها زخمی نیز به بیمارستان منتقل شدند. وزارت بهداشت حاضر در نوار غزه نیز خبر داد که بر تعداد شهدا افزوده خواهد شد.

معاون یونیسف: روزانه بیش از ۴۲۰ کودک در غزه مجروح شده یا جان می‌دهند

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت غزه به شبکه خبری الجزیره گفت: «آنچه در جبالیا رخ داده، نخستین کشتار غیر نظامیان توسط اسرائیل نیست. با امکانات محدود خود در تلاش هستیم افراد زخمی را از زیر آوار خارج کنیم و نجات دهیم.»

القدره با بیان اینکه به خاطر تراکم جمعیت، احتمالا تعداد بیشتری به شهادت رسیده‌اند، افزود: شاید تعداد شهدا، با شهدای فاجعه بیمارستان المعمدانی برابر شود.

وزارت بهداشت غزه امروز سه‌شنبه ۳۱ اکتبر، اعلام کرد که تعداد شهدای نوار غزه به ۸۵۲۵ نفر رسیده است که ۳۵۴۲ تن آن‌ها کودک، و ۲۱۸۷ نفرشان زن هستند.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «الجزیره»، سخنگوی وزارت بهداشت غزه افزود که نظامیان ارتش رژیم اشغالگر صبح امروز بیمارستان «الصداقه» ترکیه را هدف حملات خود قرار دادند.

وی ادامه داد: شروع شمارش معکوس برای توقف ژنراتورهای اصلی در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی را اعلام می‌کنیم؛ روز چهارشنبه (فردا) فعالیت در بیمارستان‌های الشفا و اندونزی متوقف خواهد شد.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از مصر می‌خواهیم گذرگاه رفح را باز کند و از درست انجام شدن روند ارسال کمک‌های پزشکی، سوخت و خروج مجروحان اطمینان حاصل کند.

وی همچنین از شهروندان فلسطینی خواست تا برای اهدای خون سریعاً به بیمارستان‌های نوار غزه مراجعه کنند.

پایان پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.