درهای بازار «الخالص» سومین بازار بزرگ استان دیالی عراق پس از گذشت ۱۵ سال برای تردد خودروها بازگشایی شد.

بازگشایی درهای بازار «الخالص» عراق به روی خودروها عراق پس از ۱۵ سال

به گزارش قد سانلاین به نقل از ایرنا، «عدی الخدران» شهردار منطقه «الخالص» در استان دیالی در گفت و گو با خبرگزاری المعلومه با اعلام این خبر افزود: کمیته مشترک دولتی امروز برای بازگشایی بازار بزرگ الخالص که از ۱۵ سال قبل تردد خودروها در آن به دلیل چهار بار هدف قرار گرفتن به وسیله دستگاههای انفجاری جاسازی شده در خودرو ممنوع شده بود، چراغ سبز نشان داد.

به گفته وی، این بازار ۱۵ سال قبل چهار بار با خودروهای بمب‌گذاری شده هدف قرار گرفته شده بود و صدها نفر عراق بر اثر این انفجارها شهید و مجروح شدند.

وی افزود: بازگشایی این بازار که سومین بازار دیالی از نظر وسعت است، بر اساس سه الزام مهم از جمله «برقراری و ثبات امنیت و توسعه طرح حفاظتی جایگزین»، «درخواست‌های مردم و مطالبه عمومی» و «منبع امرار معاش هزاران خانواده عراقی» انجام شده است.

بازار الخالص در استان دیالی در سال‌های اخیر در معرض یک سری حملات تروریستی قرار گرفت که منجر به بسته شدن آن بر روی تردد وسایل نقلیه شد.

با روی کار آمدن دولت «محمد شیاع السودانی» تحت حمایت ائتلاف چارچوب هماهنگی احزاب شیعه عراق و همچنین افزایش فعالیت‌های نیروهای امنیتی عراق و سازمان الحشد الشعبی و دستگیری بسیاری از سرکردگان و وابستگان به گروه‌های تروریستی داعش توسط سازمان الحشد الشعبی، امنیت در استان‌های عراق تقویت شده است.

پیشتر نیز در رابطه با حضور نظامیان آمریکایی در عراق «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق مهر امسال در گفت وگو با روزنامه «نشنال» تاکید کرده بود که گروه تروریستی داعش امروز دیگر تهدیدی برای این کشور نیست و به ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا که برای مقابله با آن تشکیل شده است، نیازی وجود ندارد.

«محمد شیاع السودانی» نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق پیشتر نیز با صدور فرمانی به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد که تعداد نیروهای حفاظتی به ویژه نیروهایی که همراه با خودروهای حامل انواع سلاح، مقامات، رهبران و فرماندهان در سطوح و مناصب مختلف این کشور را همراهی می‌کنند، به شدت کاهش یابد.

نخست وزیر عراق در فرمان خود به نیروهای امینتی آورده است: هدف از این کار، جلوگیری از نمایش صحنه‌هایی است که منعکس کننده ناامنی است و با انتظارات، علاقه شهروندان و امنیت شهرهای عراق سازگار نیست.

«هادی العامری» دبیر کل سازمان بدر نیز دیروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای از دولت عراق خواست تا تمام اقدامات لازم را برای تعیین یک جدول زمانی «کوتاه» برای خروج نظامیان ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا از عراق انجام دهد.

وی اضافه کرد: پس از همه دستاوردها و پیروزی‌های بزرگی که نیروهای امنیتی و نظامی ما در نبرد با گروه تروریستی داعش به دست آورده‌اند و در اوج توانایی خود قرار دارند، واقعا" شرم‌آور است که برخی استدلال کنند که به بهانه کمک به نیروهای امنیتی عراق برای از بین بردن بقایای هسته‌های تروریستی نیروهای ائتلاف باید باقی بمانند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.