رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک با تأکید بر وجود ۱ هزار کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله در بخش کهریزک گفت: آرادکوه باعث به وجود آمدن انواع آلودگی، مشاغل کاذب و استقرار اتباع بیگانه شده، لذا به‌عنوان مدعی‌العموم مخالفت خود را با توسعه مرکز اعلام می‌کنیم.

مخالفت دادستانی با توسعه آرادکوه/ اتباع بیگانه منطقه کهریزک را اشغال کرده‌اند

به گزارش قدس آنلاین، آرش ناصر پیرسرایی با اشاره به معضلات ناشی از آرادکوه در ری اظهار داشت: آرادکوه معضل اساسی در بخش کهریزک محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز با وجود برنامه‌ریزی برای طرح جامع پسماند، توسعه این مرکز نیز مدنظر است.

وی با بیان اینکه آرادکوه و انتقال پسماند از معضلات سرازیر شده شهر تهران به این منطقه است، افزود: آرادکوه ظرفیت و مقیاسی دارد و سال‌ها قبل برای مدت محدودی طراحی شده؛ اما حالا متأسفانه شاهدیم که آرادکوه در حال توسعه است لذا به‌عنوان مدعی‌العموم و از حوزه مسئولیت قضایی بخش کهریزک با توسعه این مرکز به‌صورت جدی مخالفت خود را اعلام می‌کنم.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در ادامه گفت: آرادکوه اراضی زیادی را تصرف کرده و آلودگی خاک، آب ‌و هوا را در پی داشته است و همچنین به‌واسطه تصرف اراضی پرونده‌های متعددی در حوزه قضایی بخش کهریزک تشکیل شده که سال‌ها در جریان است.

وی تصریح کرد: وجود آرادکوه در این منطقه باعث به وجود آمدن مشاغل کاذب شده و تعداد زیادی از مهاجران افغانستانی و اتباع بیگانه در بخش کهریزک به‌صورت نامتعارفی مستقر شدند.

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک بیان کرد: در حدود ۹۰ درصد از کارکنان مجتمع پردازش پسماند آرادکوه ایرانی نیستند و وجود این مرکز پردازش زباله در شهرستان ری باعث شده حضور اتباع بیگانه ناشی از تفکیک پسماند در منطقه زیاد باشد.

پیرسرایی با بیان اینکه بوی نامطبوع پردازش زباله در بخش کهریزک بسیار آزاردهنده و غیرقابل‌تحمل است ابراز داشت: مشکلات روزافزون آرادکوه می‌طلبد که تصمیم جدی در این زمینه اتخاذ شود و اگر تصمیم بر جابه‌جایی یا محدودیت این مرکز بود، به سرعت اعمال شود.

آثار ریزش شیرابه زباله در خیابان‌های کهریزک

وی تأکید کرد: تریلرهای حامل زباله تهران که روزانه حداقل ۵ هزار تن و حداکثر ۸ هزار تن زباله را به آرادکوه حمل می‌کنند، آلودگی‌های زیادی را به همراه دارد و از سه‌راه باقرشهر به سمت آرادکوه مسیر کاملاً از شیرابه زباله آلوده شده و آثار ریزش شیرابه زباله در سطح خیابان و آسفالت مشخص است.

پیرسرایی ادامه داد: ریزش شیرابه باعث وقوع تصادفات و در مواردی نابینایی شده زیرا که آلودگی شدید این شیرابه عفونی و در زمان بارش باران در محیط منتشر و معضلات زیادی را به همراه دارد.

۱ هزار کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله در بخش کهریزک

رئیس حوزه قضایی بخش کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: بیش از یک هزار کارگاه غیرمجاز تفکیک زباله در بخش کهریزک و روستاهای قمصر، مجیدآباد و غیره وجود دارد که تحت تأثیر آرادکوه به وجود آمده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.