عضو شورای عالی آب کشور گفت: طرح‌های نیمه‌تمامی در خصوص آب کشور وجود دارد که حدود ۱۵ سال از آن‌ها می‌گذرد و بیت‌المال کشور در حال هدر رفتن است که اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام کشور بسیار حائز اهمیت است.

عضو شورای عالی آب کشور: از عمر برخی طرح‌های نیمه‌تمام حوزه آب ۱۵ ساله می‌گذرد

حجت الاسلام والمسلمین امیرقلی جعفری اظهار داشت: در چهل و پنجمین جلسه شورای عالی آب با رئیس جمهور و اعضای اصلی، اقدامات وزیر نیرو در بحث ناترازی آب کشور مطرح شد.

عضو شورای عالی آب کشور با اشاره به اینکه در کشور بین مصارف و منابع آب ناترازی وجود دارد، افزود: اقدامات سازه‌ای و غیره سازه‌ای در بخش آب کشور پیش‌بینی شده بود که برخی شروع شدند و برخی دیگر نیز در دست عملیات هستند. در اقدامات غیرسازه‌ای اولویت بر روی طرح‌های نیمه‌تمام است.‌

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های نیمه‌تمامی در خصوص آب کشور وجود دارد که حدود ۱۵ سال از آن‌ها می‌گذرد و بیت‌المال کشور در حال هدر رفتن است که اولویت‌بندی طرح‌های نیمه تمام کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به منابع و مصارف مختلف در حوزه‌ آب کشور، گفت: مشارکت مردم در طرح‌های آبرسانی بسیار مهم است و بناست آبرسانی به مناطق و ظرفیت‌های آب به ۷۰۰ میلیون متر مکعب تا ۴ سال آخر دولت برسد و طبق گزارشات پس از دو سال کار دولت سیزدهم پیشرفته بسیار خوبی داشتیم.

رئیس کمیته آب مجلس شورای اسلامی گفت: طرح‌های متعددی مربوط به شیرین‌سازی آب دریا و انتقال آب دریا وجود دارد، در آبخیزداری نکات مهم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در نظر گرفته شده است خصوصاً آبخیزداری در بالا و پایین دست سدها چرا که بتوان منابع آب را به خوبی حفظ و مدیریت کرد.

جعفری با اشاره به اینکه بیشترین مصرف آب کشور در بخش کشاورزی است، افزود: حتماً باید بهره‌وری در بخش آب کشاورزی انجام و افزایش یابد. در برخی از بخش‌های منابع آب سطحی و زیرزمینی کلان شهرها مشکل وجود دارد که در این خصوص برنامه‌ریزی شد.

وی با تاکید بر اینکه باید بتوان منابع آب کشور را مدیریت کرد، گفت: حدود ۳۰۰  تعهد در حوزه طرح سازه‌ای کشور باید در دوره ۴ ساله دولت سیزدهم به انجام برسد که تاکنون پیشرفت خوبی انجام شده است. طبق پیش بینی هواشناسی در خیلی از مناطق کشور بارش‌ها بیشتر از نرمال خواهد بود و باید این منابع را مدیریت کرد.

جعفری در پایان خاطرنشان کرد: آبرسانی به همه مناطق کشور یکی از اولویت‌های اصلی وزارت نیرو و حاکمیت است. متاسفانه در سال‌های گذشته یک سری کمبودها و کاستی‌هایی وجود داشت که اتفاقات خوبی در این حوزه نیفتاد اما در دو سال اخیر با جهاد آبرسانی در کشور، اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.