کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه بیرجند صبح امروز سومین مرکز سرد استان گزارش شد گفت: در صورت تثبیت الگوهای بارشی از یک شنبه هفته آینده بارندگی در منطقه قابل انتظار است.

بیرجند سومین مرکز استان سرد کشور

به گزارش قدس آنلاین، جواد نخعی، کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی  اظهارداشت: براساس پیش بینی های صورت گرفته در شب و روز گذشته شاهد کاهش محسوس دمای هوا در استان بودیم و امروز و فردا هم به طور نسبی روند کاهشی دما در استان ادامه داشته و دمای هوا در منطقه یک تا دو درجه خنک تر می شود.

وی تصریح کرد: مطابق با الگوی نقسه‌های هواشناسی تا اوایل هفته آتی گاهی وزش باد و افزایش متناوب ابر در استان قابل پیش‌بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعه بارش پراکنده برای نقاطی از غرب و جنوب استان پیش بینی می شود، افزود: در صورت تثبیت الگوهای بارشی از یک شنبه هفته آینده بارندگی در منطقه قابل انتظار است.

نخعی به کاهش دما در استان اشاره کرد و گفت: صبح امروز سربیشه با کمینه دمای صفر درجه سردترین شهر استان و دومین شهر سرد کشور بوده است.

وی ادامه داد: همچنین بیرجند در جایگاه سومین مرکز سرد کشور قرار داشته است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در ۲۴ساعت گذشته دهسلم با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرمترین ایستگاه استان ثبت شده است، افزود: همچنین در طی این مدت نوسانات دمایی در بیرجند بین ۷ و ۲۵ درجه سلسیوس گزارش شده است.

نخعی دمای فعلی بیرجند را ۱۲ درجه سلسیوس عنوان و خاطرنشان کرد: این میزان نسبت به ساعت مشابه روز قبل ۴ درجه کاهش داشته است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.