معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: سرانه ورزشی دانش آموزان استان پایین‌تر از میانگین کشوری است، اما تلاش در جهت ارتقای این سرانه همچنان ادامه دارد.

سرانه ورزشی دانش آموزان خراسان رضوی پایین‌تر از میانگین کشوری است

به گزارش قدس خراسان، رضاکشتی دار در خصوص سرانه ورزشی خراسان رضوی اظهار کرد: سرانه ورزشی فضای سرپوشیده در استان ۱۸ صدم متر مربع و فضای روباز ۲۱ صدم متر مربع است در حالی که میانگین کشوری در این دو بخش به ترتیب ۳۰ و ۴۰ صدم متر مربع است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه در قالب اجرای طرح شهید سلیمانی از سال گذشته تحول بی سابقه‌ای در توسعه فضاهای ورزش دانش آموزی رقم خورد، گفت: در قالب این طرح حدود ۱۳۰ چمن مصنوعی به فضای روباز استان اضافه شد.

وی اظهار کرد: معاون تربیت بدنی وزیر قول ادامه اجرای طرح شهید سلیمانی در جهت توسعه سرانه وررشی دانش آموزان خراسان رضوی را داده است.

کشتی‌دار در ادامه گفت: به دنبال این هستیم که با صدور دستورالعمل لازم امکان استفاده خانواده دانش آموزان از فضای ورزشی مدارس را در زمان عدم فعالیت مدارس فراهم کنیم تا به این ترتیب شاهد توسعه فرهنگ ورزش دربین هم دانش آموزان و هم خانواده‌های آنان باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: درقالب طرح شهید سلیمانی ۲۲ پروژه ورزشی نیمه تمام و در سایر پروژه‌های ورزشی نیمه تمام دارای ۶ استخر و هفت سالن ورزشی نیمه تمام هستیم.

وی گفت: در مشهد نیز ناحیه سه آموزش و پرورش دارای سرانه ورزش دانش آموزی بیشتر از متوسط استان، اما نواحی یک، ۴، ۵، هفت و تبادکان هنوز سرانه کمتر از میانگین استان رادارند.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.