در ادامه اعتراضات مردمی و انذجار جهانی از رژیم اشغالگر، دولت‌های بولیوی، شیلی و کلمبیا در آمریکای لاتین در پی حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، سفرای خود در اراضی اشغالی را فراخواندند.

قیام ضد صهیونیستی در حیاط خلوت آمریکا / بولیوی، شیلی و کلمبیا سفرای خود را از سرزمین های اشغالی فراخواندند

انتشار اخباری در باره سفر دوباره آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا به فلسطین اشغالی، اعلام قطع یا کاهش روابط دیپلماتیک سه کشور آمریکایی لاتین (بولیوی، شیلی و کلمبیا) با تل آویو، آماری که حزب الله از تلفات گسترده رژیم صهیونیستی منتشر کرد و به گل نشستن ماشین  جنگی اسرائیل در نبرد زمینی، مهمترین تحولات روز گذشته در حوزه جنگ غزه بود.

در این راستا همزمان با ادامه حملات هوایی جنون آمیز صهیونیست ها، وزارت بهداشت فلسطین، در بیست‌وششمین روز عملیات «طوفان الاقصی»، اعلام کرد که شمار شهدای این جنگ تاکنون به ۸۷۹۶ نفر از جمله ۳۶۴۸ کودک و ۲۲۹۰ زن و شمار زخمی ها به ۲۲۲۱۹ نفر رسیده است. صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) هم با ارائه آماری تکان‌دهنده از کشتار کودکان در غزه، اعلام کرد که روزانه حدود ۴۲۰ کودک در حملات رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی می‌شوند. این در حالی است که منابع خبری از تداوم درگیری میان مقاومت لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی خبر می‌دهند.

این در حالی است که روز گذشته جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی برای بار دوم اردوگاه فلسطینی «جبالیا» در نوار غزه را مورد هدف قرار داده و کشتار دیگری رغم زدند. در حمله اخیر در منطقه فالوجا ۹ ساختمان مسکونی بدون اخطار قبلی بمباران و بر سر ساکنان آن فروریخته شد. در این جنایت ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند. گردان‌های «القسام» اعلام کرد که در این حملات، ۷ اسیر در بند نیروهای مقاومت هم کشته شدند. اشغالگران شب سه شنبه نیز، بزرگ‌ترین اردوگاه آوارگان غزه را بمباران کرد که بر اساس برآوردهای اولیه در این جنایت بیش از ۴۰۰ نفر به شهادت رسیده یا زخمی شدند. در این جنایت وحشیانه ۶ بمب که وزن هر کدام به یک تن می‌رسید بر سر مردم در اردوگاه جبالیا ریخته شد.

وحشیگری صهیونیست ها تا جایی بالا گرفته که مقام ارشد سازمان ملل را به استعفا واداشت. ریگ مخیبر، مدیر دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در نیویورک، به دلیل ناکامی این نهاد بین‌المللی در متوقف کردن کشتار فلسطینیان در نوار غزه به دست رژیم صهیونیستی، از سمتش استعفا کرد و گفت که «سازمان ملل مقابل قدرت آمریکا و لابی اسرائیل تسلیم شده است.»

حزب‌الله آمار تلفات صهیونیست‌ها را رو کرد

اما یکی از فرماندهان میدانی قسام شاخه نظامی حماس نیز از ناکامی تانکهای رژیم صهیونیستی در پیشروی در غزه به سبب مقاومت سخت و قهرمانانه مبارزان مقاومت خبر داده است. شبکه لبنانی «المنار»، هم شب گذشته،  با انتشار یک «اینفوگرافیک» و به نقل از منابع نظامی حزب‌الله، آمار و جزئیات تلفات وارد شده به ارتش رژیم صهیونیستی در مرز لبنان وطی عملیات «طوفان الاقصی» را اعلام کرد. طبق این اعلام، حزب‌الله موفق شده دو خودروی نفربر نظامی، ۲ هامر را منهدم کند؛ که در جریان این هدف‌گیری‌ها، ۱۲۰ سرباز کشته و زخمی شدند؛ علاوه بر این، ۱۰۵ سایت نظامی، انهدام ۶۹ سامانه ارتباطی، انهدام ۱۴۰ دوربین نظارتی و ۱۷ سامانه رهگیری صهیونیست‌ها هم توسط مقاومت لبنان هدف قرار گرفته‌اند. نیروهای حزب‌الله همچنین توانستند ۳۳ رادار و ۲۷ سامانه اطلاعاتی را منهدم و یک پهپاد را هم سرنگون کنند. در نتیجه عملیات مقاومت، ۲۸ شهرک صهیونیست‌نشین تخلیه و ۶۵۰۰۰ اسرائیلی در سرزمین‌های اشغالی آواره شدند.

این در حالی است که کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که شمار نظامیان به هلاکت رسیده این رژیم طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۳ نفر و زخمی ها به 17 تن رسیده است. «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در نشست خبری خود با اشاره به این مسئله، اذعان کرد: تلفات ما در جریان نبرد در غزه دردناک است. «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم صبح دیروز با انتشار توئیتی در فضای مجازی نوشت: «کشته شدن سربازان ضربه سخت و دردناکی است، قلب و روح ما با خانواده‌های عزیز آن‌هاست».

اعلام ساعت صفر عملیات در عراق

اما تنها یک روز بعد اعلام ورود رسمی انصارالله یمن به جنگ ضد صهیونیستی، دبیرکل نیروهای مقاومت اسلامی نُجَباء عراق نیز با صدور بیانیه‌ای ساعت صفر عملیات نظامی علیه اشغالگران آمریکایی را اعلام کرد. در بخشی از بیانیه شیخ «اکرم الکعبی» آمده است: مقاومت اسلامی عراق تصمیم خود را مبنی بر آزادسازی نظامی عراق اتخاذ کرده است. این تصمیم قطعی بوده و اتفاقات بزرگ‌تری در راه است.

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا شامگاه سه‌شنبه اذعان کرد که نیروهای آمریکایی از روز 17 اکتبر بیست و هفت بار مورد حمله قرار گرفته‌اند. «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا در واکنش به این مسئله در جلسه استماع سنا با موضوع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه تهدید کرد، واشنگتن در صورت متوقف نشدن حملات به سربازان آمریکایی در غرب آسیا، پاسخ خواهد داد.

قیام ضد صهیونیستی در حیاط خلوت آمریکا / بولیوی، شیلی و کلمبیا سفرای خود را از سرزمین های اشغالی فراخواندند

 بلینکن در راه تل آویو

در این وانفسا رسانه‌های صهیونیستی بامداد چهارشنبه گزارش دادند که «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای سومین بار از زمان شروع جنگ غزه، به فلسطین اشغالی سفر می‌کند. پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از منابع آمریکایی و صهیونیستی نوشت که سفر بلینکن روز جمعه انجام می‌شود که حین آن قرار است با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم اشغالگر قدس و دیگر مقامات آن دیدار داشته باشد. این در حالی است که شامگاه سه‌شنبه بود که فعالان ضد جنگ آمریکایی هنگام حضور وزیر امور خارجه آمریکا در جلسه استماع سنا، دست‌های آغشته به خون خود را بالا برده و اعتراض خود را از حمایت همه جانبه آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه ابراز داشتند.

همزمان با این تحول سخنگوی پنتاگون اعلام کرد که آمریکا ۳۰۰ سرباز دیگر را به خاورمیانه (غرب آسیا) اعزام خواهد کرد، اما در عین حال مدعی شد که این نظامیان به اراضی اشغالی نخواهند رفت. روزنامه نیویورک تایمز اما روز گذشته به نقل ازپنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرد که ده‌ها کماندو آمریکایی در اسرائیل هستند تا به اسرائیل به یافتن بیش از ۲۰۰ اسیری که در عملیات غیرمنتظره حماس در ۷ اکتبر بازداشت شده بودند، کمک می‌کنند.

آمریکای لاتین علیه صهیونیست ها

اما در ادامه اعتراضات مردمی و انذجار جهانی از رژیم اشغالگر، دولت‌های بولیوی، شیلی و کلمبیا در آمریکای لاتین در پی حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، سفرای خود در اراضی اشغالی را فراخواندند. وزارت خارجه بولیوی ضمن متهم کردن رژیم اسرائیل به ارتکاب جنایات علیه بشریت در حملات به نوار غزه اعلام کرد که روابط دیپلماتیک خود را با اسرائیل قطع کرده است.

وزارت خارجه شیلی نیز در پی این اقدام بولیوی گفت:‌ شیلی تصمیم گرفت سفیر خود را در پی نقض غیرقابل قبول قوانین بشردوستانه بین‌المللی که توسط اسرائیل در نوار غزه انجام شده است، فرا بخواند. گوستاوو پترو، رئیس جمهوری کلمبیا نیز اعلام کرد که سفیر این کشور در اراضی اشغالی را فرا خوانده است. وی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر) نوشت: اگر اسرائیل قتل عامل فلسطینی‌ها را متوقف نکند، ما نمی‌توانیم آنجا باشیم.

هفته گذشته نیز «گوستاوو پترو» رییس‌جمهور کلمبیا در ادامه انتقادهای شدید خود از جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین، این رژیم را تهدید به قطع روابط سیاسی کرد و پس از این تهدید با فراخواندن سفیر خود از تل آویو از قطع کامل روابط سیاسی با اسرائیل خبر داد. بولیوی، کلمبیا و شیلی همگی دولت‌های چپگرا هستند. اما جنبش مقاومت اسلامی حماس با اشاره به این موضع گیری در بیانیه‌ای قطع روابط دیپلماتیک این سه کشور با رژیم اشغالگر صهیونیستی را ستود و بار دیگر از کشورهای اسلامی و عربی که روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کردند، دعوت کرد که روابط خود را با این رژیم تروریست و جنایتکار به کلی قطع کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.