۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 931015

کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: فعالیت سامانه بارشی که از روز چهارشنبه وارد استان شده است از بعدازظهر امروز پنجشنبه تا صبح فردا شدت می‌گیرد.

بارش باران در زنجان شدت می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حسین سلطانی با بیان اینکه مناطق جنوب و جنوب شرقی استان بیشتر از مناطق دیگر از فعالیت این سامانه بارشی متاثر شد، ‌ افزود:‌ این شرایط جوی تا روز شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.

وی یادآور شد:‌ بارش ها به صورت پراکنده پیش بینی شده است و به صورت نقطه ای نیز احتمال بارشهای شدید در برخی از نواحی استان وجود دارد که این وضعیت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها را به دنبال دارد.

سلطانی اظهار داشت:‌ دمای هوا نیز تا روزهای ابتدایی هفته آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت و روند کلی آن کاهشی است.

وی دمای فعلی هوای شهر زنجان را ۱۰ درجه سانتیگراد بیان کرد و اظهار داشت:‌ این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت تغییری نیافته است.

سلطانی گفت:‌ طی شبانه روز گذشته شهرستانهای ابهر و سلطانیه با ۶ درجه سانتیگراد سردترین و چورزق با ۲۴ درجه گرمترین مناطق استان بودند.

این کارشناس با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان ۹ و ۱۷ درجه، ابهر ۱۰ و ۱۵ درجه، خرمدره ۱۰ و ۱۶ درجه، آببر ۱۵ و ۱۹ درجه، سلطانیه هشت و ۱۵ درجه، قیدار ۹ و ۱۶ درجه و ماهنشان ۱۰ و ۲۰ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر طی ۱۲ ساعت مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.