نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه گفت: «اسرائیل در درگیری کنونی حق دفاع از خود را ندارد زیرا یک حکومت اشغالگر است».

دیپلمات روس: اسرائیل، اشغالگر است و حق دفاع از خود ندارد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد پنجشنبه گفت: «عملیات زمینی اسرائیل نه تنها برای دو میلیون نفر از ساکنان غزه یک فاجعه خواهد بود، بلکه ممکن است به یک انفجار منطقه‌ای منجر شود».

نبنزیا در ادامه توضیح داد: «روسیه از هر دو طرف درگیری در اسرائیل و غزه می‌خواهد خونریزی را متوقف کنند و به میانجی‌ها اجازه دهند تا برای دستیابی به راه‌حل دیپلماتیک کار کنند».

وی در واکنش به ادعای رژیم موقت صهیونیستی برای لزوم پاسخ دادن به عملیات «طوفان الاقصی»، تصریح کرد: «اسرائیل در درگیری کنونی حق دفاع از خود را ندارد زیرا یک حکومت اشغالگر است».

نماینده روسیه در سازمان ملل بامداد سه‌شنبه نیز با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مشغول پاکسازی قومی در نوار غزه است، گفت آمریکا هم شورای امنیت را فلج کرده تا قطعنامه‌ای صادر نکند. 

این در حالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه بامداد پنجشنبه اعلام کرد که از زمان آغاز حملات ددمنشانه صهیونیست‌ها به این منطقه از روز هفتم اکتبر، ۸۸۰۵ فلسطینی به شهادت رسیده و ۲۲۲۴۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.