مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت: دانش‌آموزان بهترین نسل آموزش پذیر برای آموزش مصرف بهینه آب و ترویج فرهنگ مصرف صحیح این ماده حیاتی در میان جامعه هستند.

دانش‌آموزان بهترین نسل آموزش پذیر برای مصرف بهینه آب هستند

به گزارش قدس خراسان، علی اکبر کاظمی ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی طرح «همیاران آب» در سال تحصیلی گذشته و افتتاحیه این طرح در سال تحصیلی جدید در مشهد اظهار کرد: دانش آموزان بهترین نسل برای آموزش و فرهنگ سازی مصرف آب چه در حال و چه در آینده به شمار می‌روند.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اجرای طرح همیاران آب با همکاری آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: همچنین بهترین فردی هم که می‌تواند به دانش آموزان اطلاعات در مورد مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه را انتقال دهد، معلم به دلیل جایگاه مرجعیت وی در بین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه آب نعمتی الهی اما محدود و دارای مصارف متعدد است، گفت: در کشور ایران سالانه ۱۰۰ میلیارد متر مکعب مصرف آب داریم که قریب ۹۰ درصد آن در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و بقیه در بخش صنعت مصرف می‌شود.

کاظمی افزود: میزان مصرف آب در بخش شرب در ظاهر اندک است، اما هزینه‌های فراوانی برای تأمین و تصفیه آن صرف می‌شود که این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اظهار کرد: برای حفظ آب باید سدسازی، بازچرخانی و غیره انجام و این ضرورت باید برای افکار عمومی روشن شود.

کاهش بارندگی در مشهد طی ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود

حسین اسماعیلیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت چهار میلیون نفری در مشهد، بیش از یک میلیون حاشیه نشین و حضور میلیون‌ها زائر در طول سال گفت: تأمین آب این شهر بزرگ با این جایگاه جمعیتی و اقلیم خشک کار سخت، پیچیده و دشواری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: سه دهه است که خراسان رضوی با خشکسالی مواجه است و در سه سال اخیر هم خشکسالی شدید را تجربه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در سال آبی گذشته کل بارندگی در مشهد ۹۰ میلی متر ثبت شد که کاهش ۶۵ درصدی نسبت به دوره بلند مدت داشته است و بی سابقه ترین وضعیت بارندگی را در ۷۰ سال اخیر تجربه کردیم.

اسماعیلیان اظهار کرد: برای تأمین آب مشهد نگرانی زیادی داشتیم که خوشبختانه چهار هزار میلیارد تومان طی سال آبی گذشته بدین منظور از سوی دولت تخصیص یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه طرح همیاران آب یکی از مفاد تفاهم نامه شرکت آبفای مشهد با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است، گفت: این طرح از آبان ماه سال گذشته و با آموزش قریب به یک هزار معلم در شهر مشهد آغاز شد که بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند.

وی گفت: این طرح برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز ادامه دارد و با قوت اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از حدود ۳۰۰ معلم و دانش آموز برگزیده طرح همیاران آب سال تحصیلی گذشته تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.