خطیب جمعه اهل سنت تایباد گفت: مقاومت نابودنشدنی است و اگر روزی عزالدین قسام بود، امروز حماس است و این روند تا قیامت ادامه دارد.

مقاومت تا قیامت ادامه دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مولانا غلام نبی توکلی در نماز جمعه این هفته در تشریح جهاد؛ به عنوان یکی از احکام مهم دین اسلام اظهار کرد: اولین آیه‌ای که برای جهاد نازل شد در سوره مبارکه حج است که از سوره‌های مدنی قرآن کریم است؛ ما در سوره‌های مکی آیه جهاد نداریم زیرا در آن ۱۳ سال اسلام ضعیف بود؛ در واقع جهاد زمانی انجام می‌شود که اسلام قدرت پیدا کند و مسلمانان از نظر تسلیحاتی، مالی و انسانی قوی باشند.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد افزود: اولین جهاد مسلمانان در سال دوم هجری و در منطقه چاه‌های بدر اتفاق افتاد و جهاد دوره معاصر در منطقه غزه در حال وقوع است. جبهه کفر همانطور که در بدر، احد و احزاب شکست خوردند؛ این بار در غزه نیز شکست خواهند خورد.

وی گفت: پیامبر اسلام (ص) می‌فرمایند: «جهاد تا روز قیامت ادامه دارد» و دجال و پیروان او آخرین کسانی هستند که در جهاد آخر زمین توسط حضرت عیسی (ع) و امام محمد مهدی (ع) از بین خواهد رفت. این تاریخ جهاد است. ما روزی در اروپا با اسپانیا و یک دوره با صرب‌ها در بوسنی و هرزگوین، در هند با انگلیس، در الجزایر و لیبی با اروپاییان و جای جای دنیا با متجاوزان دیگر در جهاد بودیم.

شهدای اسلام در فلسطین عامل قدرت اسلام هستند

مولانا توکلی با بیان اینکه اگر موشک‌های آمریکا و اطلاعات نظامی اروپایی‌ها نباشد؛ اسرائیل سه روز بیشتر در مقابل مسلمانان فلسطین دوام نمی‌آورد؛ گفت: اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است و آنچه باعث تداوم نسل کشی در فلسطین شده است؛ حضور تمام کشورهای غربی پشت سر اسرائیل است.

وی تاکید کرد: خداوند متعال به مسلمانان دستور می‌داد که وقتی بر شما حمله شد؛ وظیفه دارید از خود با قدرت دفاع کنید و طوفان الاقصی بر همین اساس بود. البته در هر دفاع شهادت وجود دارد و قدرت اسلام در شهادت است. این نو گل‌هایی که می‌بینیم زیر بمب‌های اسرائیلی پرپر می‌شوند؛ سبب قدرت اسلام هستند. کجا هستند صرب‌ها در بوسنی، انگلیسی‌ها در هند، فرانسوی‌ها در الجزایر؟ همه این متجاوزان رفتند و این سرنوشت برای هم اسرائیل بزودی رقم خواهد خورد.

وی ادامه داد: اسرائیل به سرنوشت تمام دشمنان اسلام در طول هزار و ۴۰۰ سال گذشته دچار خواهد شد و فلسطین از آن فلسطینی‌ها خواهد بود، هرچند هدف آنها پاکسازی نژادی و قومی سرزمین فلسطین است؛ ۷۵ سال است که آنها در فلسطین کودک کشی و زن کشی می‌کنند، روزی عزالدین قسام در مقابل آنها ایستاد و امروز حماس خواب را از چشم آنها گرفته است.

مقاومت نابود شدنی نیست

مولانا توکلی تاکید کرد: مقاومت نابود شدنی نیست و تا قیام قیامت باقی خواهد بود، زیرا قدرت مسلمانان از قدرت پروردگار است؛ بله، ما شهید زیاد می‌دهیم، در همین چند روز بیش از ۱۰ هزار شهید تقدیم اسلام شده است و همین خون‌ها باعث قدرت اسلام است. البته گلایه از حکام بی غیرت عرب داریم؛ بیش از ۲۰ روز است که این مردم بمباران می‌شوند ولی این حکام با وجود قدرت زیاد بیکار نشسته‌اند.

وی تصریح کرد: در این شرایط باید به خدا پناه ببریم و اسلحه ما در این شرایط فقط دعا است، دعا کنیم تا خداوند آنها را از دست این خون آشامان نجات عنایت فرماید و پیروزی را نصیب آنها نماید. این مسلمانان نیاز به کمک دارند ولی ما هیچ کاری نمی‌توانیم بکنیم چرا که حاکمان ما حتی حاضر نیستند گذرگاه رفح را برای مجروحان باز کنند، این گذرگاه در دست حکومت بی غیرت مصر است که در چند کیلومتری فلسطین اشغالی است.

جهان اسلام به یک ارتش واحد اسلامی نیاز دارد

مولانا توکلی اضافه کرد: اگر یک ارتش مشترک بین ۵۷ ارتش اسلامی تشکیل شود، چه قدرتی می‌تواند در مقابل اسلام قد علم کند؟ همه به نزد خداوند شکایت خود را از این حاکمان بی غیرت ببریم و از او بخواهیم همانطور که مسلمانان را در بدر، احد، احزاب، هند، اندلس، بوسنی، لیبی و دیگر جاها پیروز کرد؛ در فلسطین هم پیروز کند.

خطیب جمعه اهل سنت تایباد به اشاره به ۱۳ آبان گفت: ۱۳ آبان روز مبارزه با قدرت پوشالی آمریکا است، کشوری که مردم مظلوم فلسطین این شب‌ها با بمب‌های او صبح می‌کنند و همه باید در این راهپیمایی با مشت گره کرده حاضر باشیم. همه آزادی خواهان دنیا با آمریکا مخالف هستند و بیش از ۴۰ سال است که ملت ایران با این کشور مبارزه می‌کند. اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی به دست همین کشور استعمارگر در قلب کشورهای اسلامی تثبیت شده است و همین کشور استعماری عامل بیش از صدها هزار شهید و میلیون‌ها آواره ای است که اسرائیل حتی در اردوگاه‌ها هم آنها بمباران را می‌کند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.