۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 931518

مشاور رئیس و مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش با بیان اینکه داوطلبان تا پایان وقت امروز فرصت دارند نسبت به ثبت نام در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ اقدام کنند،گفت: هنوز تصمیمی مبنی بر تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون نگرفته‌ایم.

مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد تمدید می شود؟

علیرضا کریمیان ضمن بیان این مطلب، با اشاره به اینکه ثبت نام در آزمون مذکور از روز یکشنبه، ۷ آبان ماه آغاز شده و تا آخر وقت امروز شنبه ۱۳ آبان ادامه دارد، گفت: داوطلبان علاقه‌مند می‌توانند همزمان ‌با برگزاری‌ امتحانات‌ آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، در اولین ‌مرحله دوره بیست و نهمین آزمون المپیاد علمی- دانشجویی‌ کشور بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در آزمون شرکت کنند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی برای تمدید مهلت ثبت‌نام این آزمون نگرفته‌ایم و داوطلبان بابد در مهلت باقی مانده ثبت نام خود را انجام دهند،تاکید کرد: داوطلبان لازم است در زمان ثبت‌نام، شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت‌نام را دارا باشند، چرا که  مسئولیت صحت اطلاعات وارد شده بر عهده شخص داوطلب است.

کریمیان یادآور شد: فرایند ثبت‌نام داوطلبان فقط زمانی تکمیل شده است که در انتهای مراحل ثبت‌نام، شماره پرونده ۷رقمی و کد پیگیری ۱۶ رقمی را دریافت کرده باشند و در پایان نیز لازم است از صفحه ثبت نام نهایی پرینت تهیه کنند.

مشاور رئیس سازمان سنجش تاکید کرد: آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳ براساس برنامه زمانی پیش بینی شده در صبح و عصر روز جمعه چهارم اسفند برگزار خواهد شد. سطح سؤالات امتحانات اختصاصی حسب مورد در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیل مقطع کارشناسی در هر رشته، مطابق فهرست برنامه های مصوب شورای عالی برنامه ریزی است و برای آن دسته از مجموعه های امتحانی که دارای آزمون تشریحی و یا آزمون عملی در برخی از دروس هستند، آزمون در دو مرحله برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مجموعه ها منحصراً متقاضیانی که در آزمون تستی رشته مربوط شرکت کرده و با توجه به حدنصاب نمره علمی، مجاز به انتخاب رشته هستند، حق شرکت در جلسه آزمون مرحله دوم دروس مربوط به مجموعه امتحانی را خواهند داشت. وضعیت برگزاری و یا عدم برگزاری آزمون عملی در برخی از مجموعه های دارای آزمون عملی، با توجه به ظرفیت پذیرش و نوع مؤسسات پذیرنده دانشجو در این مجموعه ها در دفترچه راهنمای انتخاب رشته مشخص و اطلاع رسانی خواهد شد.

به گفته کریمیان، کارنامه همه متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۳، براساس برنامه زمانی مقرر از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر خواهد شد و همه متقاضیانی که مجاز به انتخاب رشته باشند می‌توانند برای پذیرش در رشته محل های تمامی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، نسبت به انتخاب رشته در زمان مقرر براساس جدول برنامه زمانی مندرج در دفترچه راهنما و از طریق درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.