راهپیمایی مبارزه با آمریکا و مراسم «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» با شعار «نظم نو جهانی با نسل آرمانی» همزمان در شهرستانهای استان تهران آغاز شد.

راهپیمایی روز ۱۳ آبان در شهرستانهای استان تهران آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بزرگداشت روز ملی مبارزه با استکبار در شهرستانهای شهر ری شهریار رباط کریم ملارد شهر قدس بهارستان ورامین قرچک پیشوا پاکدشت دماوند فیروز کوه شمیرانات همزمان با سراسر کشور و پایتخت با حضور مردم شهید پرور و آزاده ، خانواده شهدا دانش آموزان و دانشجویان و مسئولان لشکری و کشوری آغاز شد.

مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل و محکومیت رژیم کودک کش صهیونیستی در جنایات غزه وحمایت از مردم مظلوم فلسطین از شعارهای اصلی مردم همیشه در صحنه شهرستانهای تهران در این روز بزرگ و یوم الله ۱۳ آبان است.

در این مراسم ها شخصیت هالی لشکری و کشوری در پایان راهپیمایی مردمی سخنرانی خواهند کرد.

۱۳ آبان ماه روز دانش آموز و همچنین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به دلیل سه اتفاق مهم در سه مقطع تاریخی سال‌های ۱۳۴۳ (تبعید حضرت امام خمینی (ره) به ترکیه)، ۱۳۵۷ (کشتار وحشیانه دانش‌آموزان) و ۱۳۵۸ (تسخیر لانه جاسوسی) در ذهن دانش آموزان و عموم مردم ماندگار شده است.

سیزدهم آبان با نامگذاری روز مبارزه با استکبار جهانی در تقویم رسمی کشورمان، نقطه عطفی در مبارزه ملت ایران با استکبار جهانی و در راس آن با امریکاست که به فرموده مقام معظم رهبری سیزده آبان روز بسیار مهمی است؛ به یک معنا روز دانش‌ آموز است، به یک معنا روز دانشجوست، به یک معنا روز استواری ملت ایران در مقابل ترفند استکبار است.

از سویی ملت بزرگ ایران در طول ۴۵ سال گذشته با گرامیداشت ۱۳ آبان به عنوان روز ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و اعلام پایداری امت جهان اسلام در برابر زورگویی ها و دسیسه های آمریکا همواره تلاش کردند، با برپایی اجتماع عظیم مردمی در مناسبت های مختلف و حضور گسترده و پرشور در راهپیمایی های همچون روز قدس، ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن و با سر دادن شعارهای «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر استکبار»، نقشه های شوم و جنایات آنان در برابر ملت اسلام و به خصوص مردم مظلوم فلسطین را به گوش جهانیان رساندند.

امسال نیز ملت همیشه قهرمان ایران با حضورگسترده در راهپیمایی ۱۳ آبان ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی همه جانبه و همیشگی خود از مردم مظلوم فلسطین و از گروه های مقاومت، بار دیگر جنایات گسترده رژیم صهیونسیتی اسرائیل علیه مردم غزه و کشتار کودکان، زنان و غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی و حمله به بیمارستان ها و کادر درمان را محکوم خواهند کرد.

روز دانش‌آموز در ایران مصادف است با ۱۳ آبان هر سال. علت نامگذاری این روز، واقعه شهادت جمعی دانش‌آموزان تهرانی می‌باشد که به نشانه اعتراض به حکومت پهلوی در صبح روز ۱۳ آبان ۱۳۵۷ در محوطه دانشگاه تهران جمع شده بودند. به منظور گرامی‌داشت این روز، ۱۳ آبان در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است.

بی گمان، دانش آموزان آگاه و رشید ما در مبارزه با استکبار، همواره نقشی فعّال و فراموش ناشدنی ایفا کرده اند. این عزیزان بودند که در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ از آیینه احساس و شعور مردم انقلابی و مسلمان ایران غبار برگرفتند و هویت مسلمانی، خوداتکایی و مبارزه با استکبار را به همگان آموختند. این نوجوانان دانش دوست بودند که با شعارهای کوبنده و مشت های گره خورده، پایه های حکومت مزدور پهلوی را سست کردند و لرزه بر اندام زمام داران کاخ های کفر انداختند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.