مشاور رئیس‌ جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه وجود اقوام و مذاهب گوناگون را فرصتی برای توسعه و ارتقای امنیت در کشور دانست و گفت: دولت احترام خاصی برای ماموستایان قائل است.

مشاور رئیس‌ جمهور: اقوام فرصتی برای توسعه و ارتقای امنیت کشور هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌ دولابی، مشاور رئیس‌ جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه همزمان با سفر خود به استان کردستان، با حضور در منزل ماموستا رستمی، نماینده کردستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سنندج از زحمات این عالم برجسته تقدیر کرد.

وی با ابراز خرسندی از اینکه امنیت، وحدت، انسجام و همبستگی خوبی در استان کردستان حاکم است، گفت: وضعیت کنونی حاصل تلاش و زحمات شبانه‌روزی متولیان این حوزه‌ها و روشنگری عالمان دینی و ماموستایانی که در بین مردم از جایگاه والایی برخوردارند، بوده و این همدلی شیعه و سنی خار چشم دشمنان است.

مشاور رئیس‌ جمهور در امور روحانیت و حوزه‌های علمیه با بیان اینکه ماموستایان زحمات زیادی برای انقلاب اسلامی کشیده و می‌کشند، تصریح کرد: دولت از عالمان دینی و روحانیون در سراسر کشور حمایت می‌کند و احترام خوبی برای تک تک عزیزان قائل است.

وی وجود اقوام و مذاهب گوناگون را فرصتی برای توسعه و ارتقای امنیت در کشور دانست و افزود: دولت سیزدهم به تنوع مذاهب و قومیت‌ها به منزله یک فرصت و امتیاز نگاه می‌کند. آیت‌الله رئیسی احترام خاصی برای ماموستایان کردستانی قائل است و بنده مطلم که با شخص شما (ماموستا رستمی) ارتباط نزدیکی دارد.

حاج‌ابوالقاسم‌ بیان کرد: امروز از طرف رئیس‌ جمهور برای عرض سلام، ادب و قدردانی از سال‌ها زحماتتان خدمتتان رسیده‌ایم و از طرف آیت‌الله رئیسی یک انگشتر و کلام الله قرآن به عنوان هدیه تقدیم‌تان می‌کنیم.

در این دیدار امام جمعه سنندج نیز ضمن خیرمقدم و قدردانی از عملکرد دولت، اظهار کرد: جامعه روحانیت کردستان ۵۲ شهید تقدیم آرمان‌های انقلاب کرده و یقینا اکنون نیز آماده جانفشانی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی هستیم.

مشاور رئیس‌ جمهور: اقوام فرصتی برای توسعه و ارتقای امنیت کشور هستند

ماموستا فایق رستمی خواستار ایجاد اشتغال و تلاش در جهت بهبود معیشت مردم و رفع مشکلات ماموستایان شد و گفت: خوشبختانه سفر اخیر دور روزه رئیس‌ جمهور به استان و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام کردستان، خوشحالی و رضایتمندی عجیبی میان مردم ایجاد کرده است.

مشاور رئیس‌ جمهور پس از این دیدار در منزل فرزند شهید ملاحیدر فهیم از ماموستایان اهل‌ سنت حضور یافت و ضمن شنیدن درد دل‌ها، با اهدای لوح تقدیر از این خانواده معظم شهدا تجلیل کرد.

مشاور رئیس‌ جمهور: اقوام فرصتی برای توسعه و ارتقای امنیت کشور هستند

فرزند شهید ملاحیدر فهیم نیز در این دیدار ضمن خیرمقدم و ابراز خوشحالی از حضور مهمانان، خواستار توجه بیشتر به خانواده‌های معظم شهدا شد و گفت: متأسفانه برخی از مسئولان استانی اصلاً برای خانواده شهدا ارزش قائل نیستند و برای پیگیری یک مورد باید بارها مراجعه کنیم و پاسخ‌گو نیستند.

 ملاحیدر فهیم در تاریخ تاریخ اول اسفند ۱۲۸۱ شمسی در روستای آویهنگ منطقه ژاوه‌رود مریوان چشم به جهان گشود. در سن نوجوانی از محضر پدرش و سایر روحانیون بهره‌های علمی فراوان برد و برای تکمیل سطح علمی خود به مناطق مختلف کردستان هجرت کرد و در محضر استادانی چون‌ ملاعبدالله کانی‌اردبیل، ملاعبدالله مهابادی، ملاعبدالعظیم مجتهد و ملاحبیب روحانی‌کاشتری مدرس مبارز دوره رضا خان علوم دینی را فرا گرفت و به درجه افتا رسید.

اجازه‌نامه فقه و اصول وی که توسط عالم متبحر زمان مرحوم ملا حبیب الله روحانی صادر شد در سال ۱۳۱۳ به تأیید وزارت معارف و اوقاف آن زمان رسید. ماموستا فهیم از سال ۱۳۱۳ تا دو هفته قبل از شهادتش در سال ۶۲ به مدت تقریبی ۵۰ سال به تدریس علوم دینی و امامت جمعه و جماعات و پاسخگویی به شبهات علمی طلاب وسوالات شرعی مردم منطقه اشتغال داشت.

وی فردی بسیار متواضع و فروتن بود و در ایمان و تواضع و حسن خلق زبانزد خاص و عام بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.