سخنگوی دولت با اشاره به اینکه امروز نگاه مقاومت قوی تر از همیشه است، گفت: فلسطین محور وحدت جهان اسلام، قلب تپنده و کلام مشترک جهان اسلام بوده، هست و خواهد بود. 

سخنگوی دولت: نگاه مقاومت امروز قوی تر از همیشه است

به گزارش قدس آنلاین،  علی بهادری جهرمی بعدازظهر شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) افزود: یکی از فلسفه های قرآن کریم که برخی روزها را به ایام الله نام می برد این است که ایام و موقعیت های خاص این ظرفیت و توانایی را دارند که بتوانند پرده هایی از حقیقت را نمودار کنند و به طور قطع نیز ۱۳ آبان در انقلاب اسلامی یکی از این ایام بود و به برکت اخلاص انقلابیون و راهبرد حضرت امام راحل از آن بهره مند شدیم.

وی ادامه داد: آغاز سالروز ۱۳ آبان با تبعید امام راحل در سال ۴۳ بود، بعد از آن کشتار دانش آموزان در آبان ۵۷ و سپس پاسخ قاطع و کوبنده دانشجویان و بخشی از دانش آموزان در آبان ۵۸ به اقداماتی که آمریکاییان و رژیم سلطنتی علیه ملت ایران داشتند.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه بعد از جنگ جهانی دوم که آمریکا و البته هم پیمانانش به عنوان قدرت برتر، پیروز جنگ شد و به ویژه بعد از جنگ سرد که بلوک شرق در برابر بلوک غرب سر خم کرده بود، تاکید کرد: این مساله باعث شد تا آمریکا یک جا همه قدرت را به دست بگیرد، یک هیمنه قدرت را در سطح جهانی برای خود درست کرده بود گویی که این نظام و حکومت یک حکومت شکست ناپذیر و دست نیافتنی خواهد بود که البته با ابزارهای مختلف نظامی، اقتصادی، رسانه ای، سیاسی و نهادهای حقوقی و زیرساخت های مالی، به ویژه آقایی و سروری دلار که در جهان ایجاد کرده بود، سیاست های خود را پیش برد.

سخنگوی دولت ادامه داد: واقعه ۱۳ آبان نشان داد که نه یک حکومت، نه یک مجموعه ای از کشورها، نه یک مجموعه نظامی، بلکه صرفا یک مجموعه خودجوش انقلابی دانشجویی، یعنی یک جمع دانشجویی بدون سلاح و بدون امکانات ظاهری و مادی به تنهایی در تهران اقدامی انجام داد که هیمنه پوشالی این قدرت استعماری و استکباری جهانی را زیر سووال برد، خردش کرد تا جایی که این صدا تا قلب نیویورک رفت و در نهایت نیز منجر به این شد که کارتر، رییس جمهور وقت تک مرحله ای شود و در مرحله دوم دیگر رای نیاورد.

وی تاکید کرد: این در حالی است که یک جمع دانشجویی به جهانیان نشان داد که با دست خالی و با اقدام انقلابی و اخلاص و انتخاب درست می شود جهان را متاثر از این کارها کرد، این شکست بزرگی برای آمریکا بود.

وی با اشاره به اینکه شیاطین ۲ ابزار برای کار خود در طول تاریخ داشته و دارند، که اولین آن تحریف (حقیقت را با دروغ تلفیق کردن) و سپس انعکاس دهند و دوم نیز ارعاب (ترساندن) است که در طول تاریخ همه قصه حضرت مسلم را در این رابطه شنیده ایم،

به گفته وی، ۱۳ آبان این ترس و هیمنه سازی پوشالی را از بین برد، به همین دلیل حضرت امام اسم این روز را گذاشت "انقلاب دوم"، یعنی در یک مرحله مردم در پی وقوع یک انقلاب دیکتاتوری را برزمین زدند و در مرحله بعد نیز دانشجویان نظام سلطه را بی آبرو کردند و هیچ کاری هم نتوانستند بکنند.

وی با اشاره به وقایع اخیر غزه، اظهار کرد: این مسیر (۱۳ آبان) به جهانیان نشان داد که مقاومت و حضور در صحنه استقلال، حتما پیروزی می آورد و اتفاقاتی که این روزها از سوی مقاومت و بسیاری از نقاط دیگر منطقه بر علیه آمریکایی ها صورت می گیرد، میزان اهمیت، جایگاه و اثرگذاری جنبش های جوانان است.

وی به جمعیت حاضر دانشجویی نیز اشاره کرد و گفت: قدر جمع های خود را بدانید، حد و اندازه این جمع های جهانی است، دانشجوی آینده ساز طوری است که جهانی فکر کند، برخی وقت هم اشکال ندارد که محلی، منطقه ای و استانی فکر کنید، حتما اقدام فرامحلی می تواند اثر جهانی بگذارد، همچنان که پیشینیان ما نشان دادند و از خود اثر جهانی گذاشته و می گذارد.

وی ادامه داد: همانطوری که ۱۳ آبان ماه های ما نشان داد که پیروز نهایی اراده های مستحکم فولادین نخبگان جوان است، حتما عاقبت غزه هم چیزی جز این نخواهد بود، یعنی اراده های مستقل و قوی و پولادین جوانان فلسطینی در نهایت راه را به پیروزی و سرانجام می رساند.

بهادری جهرمی با بیان اینکه امروز اسراییل ضعیف تر از همیشه شده و غرب هم از همیشه خود ضعیف تر شده، یادآور شد: وقتی می بینیم که همه قدرت هایشان را جمع می کنند تا از پس چهار تا جوان حماس برآیند، ببینید که چقدر ضعیف و بیچاره شده اند، اینها ادعایشان این بود که پادگان برای خود در منطقه ایجاد کرده اند، پس چرا اینقدر هواپیما و مهمات می آروند و می برند؟ معلوم هست که زورشان دیگر نمی رسد و ضعیف شده اند.

وی اضافه کرد: امروز ملت های بیدار جهان واکنش درست انجام می دهند اما متاسفانه در برخی کشورها که باید اقدامات جدی تری در تحریم رژیم صهیونیستی در حق تعیین سرنوشت مسلمانان فلسطینی به عمل آورند، عملکرد قابل دفاعی ندارند. اینها حقیقت را برملا و روشن می کند، این آزمون های تاریخی حقیقت نهان شده را بالاهره برملا می سازد.

سخنگوی دولت افزود: وقتی در ۱۳ آبان مکان جاسوسی آمریکایی ها در تهران رونمایی شد (و البته به دروغ بر سردر آن عنوان سفارتخانه را زده بودند) دروغشان آشکار شد، واقعیت درونی این بود که دربازدیدی که هفته پیش از این مکان داشتیم، دستگاه های جعل پلاک خودرو و شناسنامه را مشاهده کردیم و البته به تواتر ادوات شنود و کدگذاری را هم داشتند، مگر سفارتخانه جعل شناسنامه می کند؟ چکار می کردند با شناسنامه های جعلی؟ ترور می کردند، آدمکشی می کردند، با پلاک جعلی خودرو چکار می کردند؟

وی اضافه کرد: همانگونه که ۱۳ آبان حقیقت واقعی را دانشجویان روشن کردند، امروز حماسه غزه حقیقت واقعی غرب بدون روتوش را به همه نشان می دهد که چقدر مدافع حقوق زنان و کودکان هستند؟ چقدر ضد جنگ و صلح طلبند، واقعیت کارآیی نهادهای بین المللی را هم نشان داد، اینکه چگونه و تا به چه حد آنان مدافع صلح و امنیت هستند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.