دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان از دستگیری ۳۱۸ نفر از اراذل و اوباشی که ابتدای سال جاری اقدام به قدرت‌نمایی و ایجاد مزاحمت برای شهروندان در سطح استان کرده بودند، خبر داد. 

دستگیری ۳۱۸ نفر اراذل و اوباش  در استان کرمان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی بخشی امروز ۱۴ آبان ماه در تشریح این خبر اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱۸ نفر از اراذل و اوباشی که اقدام به شرارت، تخریب، نزاع و درگیری می‌کردند با هماهنگی قضائی احضار و ضمن اجرای دستورات قضایی صادره، برخورد لازم با برهم زنندگان امنیت عمومی صورت گرفته است. 

وی افزود: در پی دریافت اخبار متعددی مبنی بر اینکه اراذل و اوباش با قدرت‌نمایی و مزاحمت‌های خیابانی باعث سلب آسایش و ایجاد ناامنی برای شهروندان شده‌اند، بررسی موضوع را در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی انتظامی استان قرار دادیم.

دادستان کرمان با اشاره به برگزاری پنج طرح غافلگیرکننده و منسجم مقابله با اراذل و اوباش از ابتدای سال جاری تاکنون گفت: در این عملیات‌ها تعداد ۳۵ قبضه سلاح سرد و ۱۷ قبضه سلاح گرم، مشروبات الکلی و سایر موارد ممنوعه کشف و ضبط شد. 

وی با تأکید بر رصد مستمر تحرکات اراذل و اوباش در فضای حقیقی و مجازی و کنترل اطلاعاتی این افراد افزود: دستگاه قضائی در برخورد با مخلان نظم و امنیت هیچ‌گونه مماشاتی از خود نشان نمی‌دهد و برخورد با این افراد به صورت مقطعی و محدود به زمان خاصی نیست . 

مدعی العموم در استان ضمن تشکر از مأموران فراجا به ویژه رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی کرمان بیان کرد: کارگروهی به محوریت یکی از معاونان دادستان و با عضویت پلیس اطلاعات و امنیت عمومی، سازمان اطلاعات سپاه، پلیس آگاهی و اداره اطلاعات تشکیل شده است. 

بخشی با تأکید بر عزم جدی در برخورد با افرادی که برای مردم ایجاد ناامنی می‌نمایند، در مکانیزم عمل این کارگروه گفت: هر ماه یک منطقه از شهر در دستور کار کارگروه ویژه قرار می‌گیرد و با جمع‌آوری اطلاعات و ادله کافی، نهایتاً دستور دستگیری و برخورد صادر می‌شود و در کمترین زمان ممکن به اینگونه جرائم رسیدگی خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.