مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: در هفته گذشته ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت همراه ۵G به سبد خدمات شرکت مخابرات ایران افزوده شده و در استان ما نیز سایت‌های جدید به این منظور در دست ساخت است.

اینترنت نسل پنجم به ایستگاه آذربایجان‌غربی رسید

به گزارش قدس آنلاین،  چنگیز نوری مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این استان از استان‌های پیش رو در توسعه و برخورداری از فیبرنوری است اظهار داشت: در سال‌های گذشته نزدیک به ۱۱ هزار کیلومتر فیبرنوری در آذربایجان‌غربی ظرفیت‌سازی شده و امروز بیش از ۱۱ هزار ۳۰۰ مشترک اختصاصی سرویس FTTH از این بستر باکیفیت استفاده می‌کنند.

نوری افزود: همچنین اقدامات زیرساختی اساسی به منظور پایداری و کیفی‌سازی شبکه مخابراتی و رعایت اصول پدافند غیرعامل در شمال و جنوب آذربایجان‌غربی با دو مسیره کردن شبکه فیبرنوری انجام گرفته است.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به شتاب توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری استان پس از امضاء تفاهم‌نامه نجما خاطرنشان کرد: فاز اول این پروژه در شهرستان‌های ارومیه، خوی، میاندوآب و مهاباد به اتمام رسیده و فاز اول شهرستان‌های پیرانشهر، بوکان و نقده در آستانه بهره‌برداری است.

وی گفت: اجرای فاز دوم شهرستان ارومیه به طول ۷۲ کیلومتر در منطقه گلشهر آغاز شده و در حال اجراست و تقریبا تمام مناطق استان از این سرمایه‌گذاری ارزشمند بهره‌مند خواهند شد.

نوری در ادامه با اشاره به امضاء تفاهم‌نامه UNSP میان شرکت مخابرات ایران و وزارت ارتباطات، ابراز امیدواری کرد که ظرفیت‌های فیبرنوری در استان با سرعت بیشتری افزایش یابد.

این مقام مسئول تاکید کرد: علی‌رغم اینکه مخابرات دوران سختی را پشت‌سر می‌گذارد اما توسعه زیرساخت‌های فیبرنوری با قدرت ادامه دارد که فقط در دوسال گذشته بیش از ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری بین‌شهری در استان ایجاد شده است.

وی همچنین از فرآیند گسترده اتصال شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی به شبکه فیبرنوری خبر داد و گفت: شهرک‌های صنعتی فاز یک ارومیه، شهرک صنعتی خوی، میاندوآب، مهاباد و شهرک صنعتی نقده به طول کامل به شبکه فیبرنوری متصل شده‌اند و آماده بهره‌برداری هستند.

نوری ادامه داد: مطالعات عملیات اجرایی شهرک صنعتی فاز سه ارومیه با پیش‌بینی ۱۰۰ کیلومتر عملیات فیبرکشی و شهرک صنعتی سلماس نیز آغاز شده و در مرحله عقد تفاهم‌نامه می‌باشد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی با اشاره به برنامه شرکت مخابرات ایران برای ارائه سرویس‌های جدید ارتباطاتی گفت: در هفته گذشته ارائه سرویس نسل پنجم اینترنت همراه ۵G به سبد خدمات شرکت مخابرات ایران افزوده شده و در استان ما نیز سایت‌های جدید به این منظور در دست ساخت است.

وی افزود: دو سایت نسل پنجم ارومیه در آزادگان یک و خیابان مولوی نصب و دو سایت دیگر در سردشت راه‌اندازی خواهد شد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی تاکید کرد: به دنبال توسعه این نسل اینترنت همراه مشترکین می‌توانند از اینترنت همراه اول تا سرعت ۲۵۰ مگ استفاده کنند.

نوری تصریح کرد: ۲۶ سایت دیگر نسل پنجم همراه اول تا پایان سال در برنامه توسعه مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی قرار دارد.

مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی گفت: ۱۴۳ سایت ۴.۵G، همراه اول نیز به زودی در استان نصب خواهد شد که از این تعداد تجهیزات ۷۹ سایت به استان رسیده و در دست نصب و اجرا است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.