مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با اشاره به افتتاح سایت تلفن همراه به منظور پوشش اتوبان تبریز- سهند گفت: این سایت دارای بلندترین دکل مخابراتی کشور در منطقه شهری با ارتفاع ۶۰ متر است.

بهره برداری از بلندترین دکل شهری تلفن همراه کشور در تبریز

به گزارش قدس انلاین، ناصر شهبازی روز چهارشنبه در آیین بهره برداری سایت همراه اول ۴G در اتوبان سهند-تبریز با اشاره به اینکه با ایجاد این سایت نه تنها محور تبریز - سهند، بلکه پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی و ورودی شهرک صنعتی شهید سلیمانی نیز دارای پوشش تلفن همراه و اینترنت همراه شد، گفت: این سایت با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و به همت مخابرات استان، شرکت توزیع برق و اداره راهداری و همکاری همراه اول ساخته شده است.

وی با بیان اینکه مدت ها بود که به درخواست پارک علم و فناوری استان و شهروندان به دنبال ایجاد این دکل مخابراتی بودیم، گفت: ساخت این سایت پوشش تلفن همراه شرایط دشواری داست و در منطقه قرار داشت که دسترسی به برق و فیبر نوری تقریبا غیرممکن بود و به دلیل کوهستانی بودن منطقه هزینه بالایی داشت.
وی با اشاره به حل مشکلات ملکی محل احداث سایت با پیگیری های دادستان تبریز ، افزود: عملیات اجرایی فونداسیون برای استقامت دکل با ارتفاع بالا در طی سه ماه اجرا شد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این پروژه با بودجه بخش دولتی مخابرات و شرکت توزیع برق اجرا شد، اضافه کرد: بخش خصوصی و اپراتورها به دلیل سود ده نبودن منطقه، فقط اجرا و احداث پروژه را عهده دار شدند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.